Az áhított 1. oldal
Mindenki azt szeretné, hogy a ma elkészült weboldal, holnap a Google keresőjében az első oldalon legyen. A rossz hír az, hogy erre nem sok esély van.
Ahhoz, hogy egyáltalán bekerüjön az oldal a Google találatok listájába optimalizálni kell a weboldalt ( SEO) és ehhez pedig idő kell, amíg ez a munka beérik. Fontos, hogy a SEO az nem egy kampányszerű valami, folyamatos törődést igényel. Nehéz az első oldalra kerülni, de a pozíciót megtartani talán még nehezebb.
A Google algoritmus gyorsan változik. Még a Google saját alkalmazottai sem ismerik azokat az algoritmusokat, amivel biztosan az első oldalra lehet kerülni.
Mitől függ a helyezés
Az, hogy hol foglal helyet a weboldal a találati rangsorban sok mindentől függ.
- Először is nem lehet összehasonlítani egy olyan weboldalt, ami már évek óta működik egy olyannal, amit kb. 4 napja élesítettünk. Igen, számít, hogy mióta működik a weboldal.
- Mennyire „beszédes” a domain, mennyire tükrözi a tevékenységünket.
- Függ a tevékenységtől, az iparágtól.
- Függ a konkurencia számától
- A konkurencia weboldalainak minőségétől is függ.
- mennyi releváns, értékes tartalmat közlünk a weboldalon, mekkora forgalma van, stb.
- mennyi időt tölt el a látogató a weboldalon
- ha webshopunk van mennyire jól optimalizáltak a képeink
- szerepel-e az oldal a Google Cégem térképen
- a közösségi médiában hogy szerepel ( Facebook, Instagram, YouTube, stb.), ott rendszeresen posztolunk-e, megfelelő számú követője van-e az oldalunknak, akik aktívak ( lájkolnak, kommentelnek, megosztanak)
- „mobilbarát„-e az oldal ( jó ideje már a „mobile-first” megközelítés elsődleges szempont, azaz mobilon is jól kell mutatnia a weboldalnak)
- biztonságos-e az oldal, http vagy https ?
Ezek a főbb szempontok. Ez a fenti lista, most a teljesség igénye nélkül készült és nem a fontossági sorrendet mutatja.
SEO – kulcsszavak
Az is fontos, hogy aki beír egy keresőszót a Google keresőbe, pontosan tudja mit akar. Értelemszerűen, minél pontosabban írja be mit keres, minél hosszabb kulcsszót ír be, annál kevesebb találat jön be.
Például ha valaki csak azt írja be, hogy „táska”, az olyan oldalak is be fognak jönni, ahol táskát készítenek, táskát árulnak, esetleg még a „túrós táska”-t tartalmazó oldal is lehet a találatok között. De ha azt írjuk be, hogy „használt barna női bőr táska” akkor erre a keresésre más sokkal kevesebb eredményt kapunk. Valószínűleg hamarabb meg is találjuk, amit keresünk.
A „táska” példánál maradva, láthatjuk az alábbi képen, hogy a találatok sorában először a fizetett hirdetések jelennek meg, azt követik a térképen (Google Cégem – Googly My Business-ben regisztrált vállalkozások) is megtalálható fizikai bolttal rendelkező táskás cégek.
Ezek alatt 9 organikus találatot láthatunk, majd újra 3 hirdetés és már vége is az első oldalnak! Természetesen ez minden keresésnél másképpen fog kinézni, de az jól látszik, hogy az organikus találatoknak nem sok hely marad.
Remélhetőleg annyival pontosabb is lesz a találatok listája minél hosszabb kulcsszót használunk. Minél kevesebb találat jön be az első oldalon, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a mi oldalunk is közte lesz. Persze csak abban az esetben, ha az oldalunkon is szerepel, többször, szinonímákkal a keresett kulcsszó, ideértve a képek elnevezését, alt tag-jait és címét is.
Akkor fog előrébb kerülni a weboldal – idővel – ha minél többen keresik fel az oldalt ( akár egymásnak ajánlják az emberek ) és minél több időt fognak ott tölteni. Akkor töltenek el ott több időt, ha megtalálták, amit kerestek, bőven van szöveges és képi anyag, esetleg videó is. Az is segít, ha változik a tartalom időről-időre, esetleg új képek, szöveges tartalmak is felkerülnek.
Előfordulhat, hogy a konkurencia sem törődik sokat a weboldalával, mégis előkelő helyen szerepel a Google találatok között. Ez akár jó is lehet nekünk, mert akkor mi is kicsit lazábbra vehetjük. Ne felejtsük el azonban, hogy teljesen sosem dőlhetünk hátra, mindig a konkurencia diktál.
Mégis mit tehetünk?
1-2 dolgot azért megpróbálhatunk a siker reményében, de garancia nincs rá, hogy az oldalunk a Google első oldalán lesz nem sokkal az után, hogy élesítettük a weboldalt:
– a weboldal élesítése után azonnal feltesszük a weboldalt a Google Search Console-ba, hogy a robotok hamarabb indexeljék
– megkérjük a családot, barátokat, ismerősöket ( kb. 80-100 fő ), értékeljék a termékünket, szolgáltatásunkat a Google My Business oldalon
– megkérjük a családot, barátokat, ismerősöket ( kb. 80-100 fő ), hogy lájkolják, kommenteljék, osszák meg a közösségi médiában a bejegyzésünket és kattintsanak a linkre ( ez lenne a weboldal címe, URL-je) , amit a bejegyzésben helyeztünk el
– ha már ott vannak a weboldalon, maradjanak is egy kicsit ott, kattogtassák végig a menüpontokat, olvasgassanak, töltsenek ott egy kis időt
– és ha már úgyis ott vannak a weboldalon, és még nem tették, esetleg innen is megoszthatják a weboldal linkjét a saját közösségi média profiljukon
Természetesen az lenne az ideális, ha ez rendszeres lenne és nem kampányszerű. Mint fentebb írtuk, meg lehet próbálni a fenti tippeket, de nincs garancia a sikerre.
Fontos!
Csak akkor kérjük meg a barátokat a kattintgatásra ha NEM fut hirdetési kampány, mert ha a mi fizetett hirdetésünkre kattognak, akkor azzal csak a pénzünket égetik.
Összefoglalásul
Tehát, sajnos egy új weboldal nem kerülhet a kereső első oldalára pár napon belül. Általában ahhoz sok, folyamatos munka kell, hogy a weboldalunkat a Google első oldalán tudjuk. Legalább fél év. Ja, és az nem marad ott örökké! Megtartani a jó helyezést legalább annyi energia és idő, mint odajutni.
További olvasnivaló a témában:
Hogyan léphetsz előre a Google helyi rangsorában?