+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

4 ok, amiért érdemes blogot írni

"
laptopon gépelő nő

4 ok, amiért érdemes blogot írnia

Miért fontos a blogolás az Ön vállalkozása számára?

Folyamatosan megy a vita arról, hogy van-e jövője a blog írásnak,  hogy a blogolás továbbra is releváns-e a mai közösségi média marketing környezetében. Aki egy kicsit is ért az online marketinghez, annak nem kérdés, hogy szükséges-e.

Függetlenül attól, hogy Ön kisvállalkozás vagy multinacionális vállalat, a blogolás szerves része kell, hogy legyen az online tartalommarketing-stratégiának.

Íme 4 ok, amiért blogolnia kell:

  • Forgalmat irányítson a weboldalára
  • Növelje SEO / SERP-jét (Search Engine Result Page rövidítése = a Kereső Motor Találati Oldala.) Azaz többször és egyre jobb helyen jelenjen meg a weboldala a keresők találati oldalán.
  • Márkáját jobb pozícióba helyezhesse az iparágban, esetleg vezető pozícióba
  • Jobb ügyfélkapcsolatok kialakítása miatt

1.

Irányítson forgalmat a weboldalára

A blog lehetőséget ad arra, hogy releváns tartalmat hozzon létre az ügyfelek számára. Használja ezt marketing eszközként, hogy weboldalának több látogatója legyen.

A blog legyen az alapja az összes  közösségi média platformnak.

Lehet, hogy a vállalkozása fent van  a Facebookon, a Twitteren, a Pinteresten, a LinkedIn-en vagy bárhol máshol. Tegye közzé blogcikkjeinek linkjeit – releváns látványvilággal (képpel, grafikával, videóval) – a közösségi oldalakra. Adjon okot követőinek, hogy átkattintsanak az Ön weboldalára!

Ezenkívül helyezzen el belső linkeket közvetlenül a blogcikkjeibe, hogy más fontos céloldalakra is forgalmat irányítson!

2.

Növelje a SEO/SERP-et

A blogok növelik SEO-ját. A friss tartalom továbbra is kulcsfontosságú ahhoz, hogy versenytársait legyőzze a keresőmotor találati oldalán.

Használjon kulcsszavakat a cikkeiben! Sorolja fel azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, témákat és kategóriákat, amelyekkel a kereső találati oldalán szeretne megjelenni. Használja ezeket a szavakat és a kapcsolódó kifejezéseket a bejegyzések írásakor!

Természetesen, függetlenül attól, hogy aktívan keresi ezeket vagy sem, a rendszeres blogolás az üzleti, ipari, termék- vagy vásárlói életmódról természetesen növeli a keresési kulcsszavakat. Tudatossággal még jobb eredményeket érhet el.

A weboldalán szereplő kulcsszavak és témák jelentősen segítenek a Google-nak (és más keresőmotoroknak) abban, hogy a potenciális ügyfelek rátaláljanak az Ön vállalkozására.

3.

Pozícionálja márkáját az iparágban

A jól megírt cikkek bemutatják a céget. Ha olyan témákról írunk, amelyek közzétételével visszhangot keltünk a piacon, a tudásunkat, a hozzáértésünket, szolgáltatásainkat és termékeinket is megmutatjuk.

Ha például Ön egy kereskedő, írjon blogbejegyzéseket a termékeiről! Az ügyfelek úgy ismerik meg Önt, mint az áhított termék mindentudóját.

Ha a B2B-val foglalkozik, akkor fogalmazzon meg olyan cikket, ami sok ember érdeklődésére tarthat számot. Váljon az iparágának egyik vezetőjévé!

Ön ugyanakkor bizalmat is épít. Minél jobban meg tudja mutatni, hogy mennyire jártas a szakterületén, annál valószínűbb, hogy fogyasztója bízik abban, hogy megkapja azt, amire szüksége van.

Ügyfelei emellett profitálnak az Ön által nyújtott ismeretekből.

4.

Jobb ügyfélkapcsolatok kialakítása

A blogírás egy másik eszköze annak, hogy az ügyfeleivel elmélyítse a kapcsolatát. Ha a cikk közvetlenül kapcsolódik a weboldalához, ügyfelei otthoni kényelmükből ismerhetik meg online a vállalkozását vagy a termékeit.

Használja ki ezt a lehetőséget! Építsen bizalmat! A fogyasztók szeretnek tájékozódni és értékelik, ha tanulhatnak, új információkhoz juthatnak azzal kapcsolatban, amire éppen szükségük van.

Ezenkívül, hasonlóan a többi közösségi weboldalhoz, válaszoljon a megjegyzésekre, és lépjen kapcsolatba ügyfeleivel! Ha kérdéseik vannak egy termékkel kapcsolatban, amelyről ír, válaszoljon rájuk közvetlenül a weboldalon! Sok közösségi oldaltól eltérően a blog általában sokáig elérhető, kereshető az Ön weboldalán. Weboldalán a megjegyzései hosszabb ideig lesznek fent, mint egy Twitter-válasz vagy Facebook-bejegyzés. Más ügyfelek is láthatják az interakciókat, később is.

Összegzésül:

A blogírást is érdemes egy stratégia mentén alkalmazni. Ha úgy érzi, hogy nincs erre ideje, vagy nem ért hozzá, rengeteg szabadúszú és cég kínálja tartalomírási szolgáltatásait a neten, válasszon onnan! Egy jó bejegyzés SEO szempontból hasznos kulcsszavakat tartalmaz, amellett, hogy új információval is ellátja az olvasót. Ha Ön is azt szeretné, hogy vállalkozását könnyebben megtalálják az interneten leendő ügyfelei, ne habozzon! Kezdje el a blogírást most!