+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Mi a legjobb logóméret egy weboldalon?

2022 okt 5 | design, képek, tervezés, weboldal

Márkája logója számtalan különböző helyen előfordulhat, a weboldalon található apró favicontól a forgalmas autópályán lévő hatalmas hirdetőtábláig. Még a weboldalon is különböző helyeken helyezheti el logóját, eltérő tájolásban és méretben. Minden egyes alkalommal, amikor a logóját – vagy annak egy változatát – használja, annak következetesnek és felismerhetőnek kell lennie.

Ha már a kezdetektől ismeri a különböző logóméreteket sokkal könnyebb lesz elhelyezni a weboldalon, a közösségi médiában, nyomtatott termékekre és mindenhol máshol.

Logó variációk

A logók többnyire három elemből állnak: a cégnévből, egy ikonból és egy szlogenből.

Vagy az is elképzelhető, hogy egy logó két fő összetevőből áll: a képből vagy szimbólumból és a tipográfiából vagy szójelből. Végső soron ezeket az elemeket együtt vagy külön-külön is használhatja, de függetlenül az elrendezéstől, tükrözniük kell a márkáját, tevékenységét.

Egy logónak több variációja lehet a tervezés, a méretek, a tájolás, a forma és a méret tekintetében. Az a kontextus, ahol a logót használja – ebben az esetben, hol kerül az Ön weboldalára –, meghatározza, hogy a logó melyik verzióját használjuk. Minden alkalommal, amikor más háttérhez vagy mérethez igazítja logóját, a cél az, hogy megőrizze sértetlenségét.

Íme néhány olyan gyakori logóváltozat, amelyeket érdemes megfontolni a weboldalon és más helyen való használatra:

 

  • Vízszintes, négyzet alakú és függőleges
  • Fekete, fehér, színes és fordított szín
  • Normál háttér és átlátszó háttér
  • Teljes logó, csak ikon és korlátozott szöveg vagy egyetlen betű/monogram

Logó fájltípusok

A fájl típusa befolyásolja a logó megjelenését a felnagyítás és a nagyítás során. Ha a logót nem méretezhető fájltípussal hozza létre, az elmosódottnak és pixelesnek tűnik, ahogy nagyobb lesz. Nyilván ezt senki nem szeretné. Legyen a logó tökéletes minden méretben.

Annak érdekében, hogy logója minőségromlás nélkül méretezhető legyen, vektoros formátumban kell lennie, lehetőleg PNG-fájlként. A PNG egy veszteségmentesen tömörített fájl, ami azt jelenti, hogy a fájl mérete meglehetősen kicsi, de a tervezés minősége megmarad. Átlátszó hátteret is használhatunk PNG-fájllal, amely kiválóan alkalmas weboldalakra és egyéb digitális terekre. A logó online megjelenítésekor a PNG-fájlnak 200 KB-nál kisebbnek kell lennie, hogy a betöltési idő gyors legyen.

Lehet, hogy jobban ismeri a JPG fájlokat, de a logóhoz nem erre van szükség.  A JPG fájl veszteségesen tömörített. Bár kevesebb helyet foglal el, mint a PNG, mert a fájl mérete valamivel kisebb, a minőség rosszabb és a logó pixelesnek tűnhet, különösen, ha megpróbálja felnagyítani.

A logóhoz jó választás lehet még az SVG (.svg) vektorgrafikus formátum, amely matematikai egyenleteket alkalmaz a képek tárolására, így tetszőleges méretre skálázható veszteség nélkül. Logók, ikonok és egyéb grafikus elemek létrehozásához használják.

Logóméret kiválasztása weboldalhoz

A logó két elsődleges helyre kerül a weboldalon: a faviconba és a navigációs sávba. Nézzük át ezeknek a helyeknek a konkrét méreteit.

Favicon:
A favicon egy apró ikon, amely a weboldal címe mellett jelenik meg a keresősávban, és ez az, ami megjelenik a könyvjelzők vagy a kedvencek listájában is.

Favicon logó mérete

Az olyan kis helyen, mint a favicon, csak az ikonokat tartalmazó logót kell használnia, mivel a terület túl kicsi ahhoz, hogy bármilyen szöveg olvasható legyen. Vagy ha a logója egy szó, használhatja a szó első betűjét vagy monogramváltozatát, ha kettő vagy több szó van. 

Favicon használata a navigációban:
favicon

Favicon használata a navigációban, inkognitó nézetben:

Juda Webdesign favicon inkognitó nézetben

A favicon szabványos méretei a következők:

  • 16 x 16 pixel (leggyakoribb)
  • 32 x 32 pixel
  • 48 x 48 pixel

Navigációs sáv logó mérete

Weboldalának navigációs sávja vagy fejléce ad helyet a logónak. A logó általában a navigációs sáv bal oldalán található.

Logó használata a weboldalon, navigációs sávban:
Juda-Webdesign logó

Bár a pontos méret az adott weboldal-készítőtől függ, valószínűleg a méretbeállítások körülbelül a következők lesznek:

  • Teljes szalaghirdetés (banner) : 468 x 60 pixel
  • Vízszintes elrendezés: 250 x 150 pixel; 350 x 75 pixel; vagy 400 x 100 pixel
  • Függőleges elrendezés: 160 x 160 pixel

Ezek nem a tényleges fejléc méretei – a fejlécek nagyobbak lesznek –, de ezek azok a méretek, amelyeket figyelembe kell venni a logó megtervezésekor, hogy illeszkedjen az ilyen típusú weboldalfejlécekhez.

Egyéb helyek, ahol használhatja még a logót

Ha logójának változatait szeretné elkészíteni a weboldalhoz, akkor itt az ideje, hogy elkészítse azokat a változatokat, amelyekre más helyekre is szüksége lesz. Például:

  • A digitális hirdetésekhez és bannerekhez logóra lesz szükség.
  • A közösségi médiában szüksége lesz logójára a háttérben, a szalaghirdetésekben, a borítóképekben, a profilképekben, a bejegyzésekben és a miniatűrökben.
  • A fizikai anyagokat árusító online bolttal rendelkező márkák esetében szükség lehet arra, hogy a logót mágnesekre, bögrékre vagy pólókra nyomtatják.
  • Ha fizikai anyagokat ad el vagy küld, logóját a szállítási anyagokra, például dobozokra, borítékokra és esetleg csomagolószalagra helyezi.

Az olyan eszközök, mint a Canva, kész sablonokat tartalmaznak, amelyek ideális méretűek a különféle helyeken látható grafikákhoz, például a Facebook-címlapfotóhoz vagy egy Stories-bejegyzéshez az Instagramon. Logóját beillesztheti a sablonba, majd letöltheti a végleges dizájnt és ott használhatja, ahol szüksége van rá.

További logókészítő helyek: (angol nyelvű)

Összegzésül: Ha logójáról, annak változatairól és weboldalon való elhelyezéséről van szó, ne feledje, hogy ez kreatív és design-centrikus tevékenység – nincsenek szigorú szabályok, amelyeket be kell tartania. Művészi szemével, némi szépérzékkel és legjobb ítélőképességével döntheti el, mit és hol használjon. A logója sok mindent elmmond a cégéről,  ez az egyik olyan márkaelem, amely befolyásolja a közönség megítélését. Egyértelműnek és jó minőségűnek kell kinéznie, függetlenül attól, hogy hol jelenik meg.