5 + 1 alap online marketing tipp
Elkészült a weboldal. Szuper! De hogy fogják az emberek megtalálni? Hát úgy, hogy verje nagy dobra! Mondja el mindenkinek!
Az a cél, hogy minél többen megtalálják, minél többen megismerjék, tudjanak róla, hogy létezik. Több irányba el lehet indulni, sőt, el is kell! Ebben a cikkben – a teljesség igénye nélkül – sorra veszünk néhány lehetőséget. A weboldal marketingjéről lesz szó.
1.
Google rangsor – SEO – organikus találat
El kell érnünk, hogy a weboldalunk szerepeljen a Google keresési eredményében. A SEO-ról már több szó esett korábban. Ha a webdesigner ezzel nem foglalkozik, akkor érdemes szakembert felkeresni, hogy nézze meg az oldalunkat és tegyen javaslatokat a javításra. A SEO kampányt az ügyfél is segítheti. A lényeg, hogy ez nem egy egyszeri feladat, hanem folyamatos törődést igényel. Inkább években, mint hónapokban számoljunk. A rossz hír, hogy sajnos pénzzel nem lehet sürgetni, azaz nincs olyan, hogy a Google-nak fizetek egy nagyobb összeget és akkor az én weboldalam kerül a találati lista elejére.
Hosszú távon – ha jól csináljuk – megtérül a befektetett munka és idő.
2.
Blogolás – tartalommarketing
Ez tulajdonképpen a SEO része, de mindenképpen fontosnak tartom kiemelni. Korábban összeszedtünk néhány érvet a blogírás mellett. Remek lehetőség arra, hogy hozzáértésünkről győzzük meg a hozzánk fordulókat. Ugyancsak jó módja annak, hogy ingyenes, apró de értékes információkat osszunk meg a szakterületünkről.
3.
Hírlevél – E-mail marketing
Sokan állítják, hogy az e-mail marketing halott. Nem, ha értő kezekbe kerül. Első körben címlistát kell építenünk. Mindenkit óva intek attól, hogy kész címlistát vásároljon! Nem lesz célravezető. A cél az, hogy minél többen iratkozzanak fel pl. a blog cikkben felajánlott ingyenes anyag letöltésekor és a levelezőlistán is maradjanak! Megnyissák és el is olvassák a hírlevelet. Ezt csak olyan ember fogja megtenni, akit valóban érdekel a téma. Visszakanyarodnék a vásárolt címlistához: ott nagy valószínűleg nem érdekel mindenkit a hírlevél tartalma, ezért nem szabad ilyen listával dolgozni.
Hogyan lesz vásárló a hírlevél olvasóból? Sokakból csak hosszas keresgélés, megfontolás után lesz csak vásárló. Az internet adta lehetőség miatt gyorsan sok információhoz lehet jutni, összehasonlítani árat, szolgáltatást, színvonalat. Éppen ezért el is veszhetünk a sok információban. A hírlevél kicsit hasonlít a blogoláshoz: a potenciális vásárló meggyőzödik hozzáértésünkről, hitelességünkről. Ha ez sikerült, jó eséllyel minket fog választani ha azt a bizonyos terméket vagy szolgáltatást szeretné megvásárolni, amivel foglalkozunk.
4.
Közösségi média
Facebook és társai, Instagram, Youtube, Tiktok, stb. Érdemes a cégnek egy üzleti oldalt csinálni. Ez az a platform, ahol megismerheti a leendő vásárlóit, kapcsolatba kerülhet velük, felmérheti az igényeiket és fordítva: a követői is megismerhetik Önt. Gyűjtsön követőket és rendszeresen tegyen ki bejegyzéseket! Tegyen fel olyan kérdéseket, amikre az emberek szívesen válaszolnak! A lényeg, hogy interakcióba kerüljenek Önnel: hozzászóljanak, „lájkolják”, megosszák. Minél többen lájkolják, válaszolnak, megosztják annál értékesebbnek fogja tartani a bejegyzést a Facebook, Instagram stb., annál több embernek fogja megmutatni.
A célcsoporttól függ, hogy melyik platformon szólítjuk meg, érjük el az érdeklődőket. Érdemes ezeket a platformokat is kihasználni vállalkozásunk népszerűsítése érdekében.
5.
Hirdetések
Ha gyors eredményt akarunk elérni, lehet ezzel kezdeni a weboldalunk megismertetését. A legnépszerűbb hirdetési forma a Google Ads, vagy a Facebook Pixel. Mondhatnám, hogy a fenti 4 tipp mind időigényes és állandó jelenlétet igényel, még a hirdetésekkel nem kell annyit időzni, de ez nem lenne igaz. A hirdetésekkel is kell foglalkozni. Sajnos nem úgy működik, hogy csak elindítom és teszi a dolgát. Érdemes folyamatosan monitorozni, hogy melyik hirdetésünk hol, hogyan teljesít és az eredmények alapján módosítani rajtuk. Ennek hiányában könnyen belefuthatunk abba, hogy csak pénzkidobás volt az egész.
5 + 1
Legyen fent a térképen!
Érdemes készíteni egy Google Cégem fiókot, amivel felkerülhet a Google térképre. Némely vállalkozásnak pl. autószerelőnek, étteremnek kifejezetten jó ha fent van a térképen. Gondoljunk bele, ha elromlik az autónk vagy megéhezünk és megadjuk a helyzetünket a Google-nek, akkor megmutatja a legközelebbi autószerelőt vagy éttermet. Kérjük meg ügyfeleinket, hogy értékeljék a szolgáltatásunkat, termékünket a Google Cégem oldalon! Minél több és jobb értékelést kapunk, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a térképes megjelenítés listáján előrébb kerül a vállalkozásunk.
Összegzésül
Ezzel az 5+1 tipp-pel csak a felszínt súroltuk. A téma igen tág, de reméljük mégis egy kis segítség annak, aki teljesen új és eddig elképzelése sem volt hogyan ismerhetik meg leendő ügyfelei a weboldalát, ezáltal szolgáltatásiat és termékeit.