Kezdjük a SEO fogalmával!
Mi az a SEO?
A SEO a „search engine optimization” azaz „keresőoptimalizálás” rövidítése. Egyszerűbben fogalmazva, azt jelenti, hogy a weboldalt tovább fejlesztik, hogy növeljék annak releváns megjelenését a kereséseknél. Ez az úgy nevezett organikus találat, amit fizetett hirdetések nélkül lehet elérni. Minél többször jelenik meg a weboldal a keresési eredmények között, annál valószínűbb, hogy felhívja a figyelmet és vonzza a leendő- és a meglévő ügyfeleket vállalkozásához.
A jól optimalizált webhelyek az idő múlásával egyre nagyobb forgalmat kapnak, ez pedig több vásárlót és eladást jelent. SEO nélkül a keresők nem fogják megtalálni az Ön weboldalát. Fizetett hirdetésekkel is előre lehet kerülni a keresési eredmények rangsorában, de az egy másik történet. Most a SEO-ról lesz szó.
Miért fontos a SEO a marketing szempontjából?
A SEO a digitális marketing alapvető része, mert az emberek évente billió keresést hajtanak végre, gyakran kereskedelmi céllal, hogy információkat találjanak termékekről és szolgáltatásokról. A keresési találatok gyakran a márkák digitális forgalmának elsődleges forrása és kiegészíti az egyéb marketing csatornákat. A versenytársakhoz képest többszöri megjelenés és jobb rangsorolás a keresési eredményben jelentősen befolyásolhatja a cég bevételét.
A keresési eredmények azonban az elmúlt években sokat fejlődtek, hogy a felhasználók relevánsabb válaszokat és információkat kapjanak, amelyek nagyobb valószínűséggel tartják a felhasználókat az eredményoldalon, ahelyett, hogy más weboldalakra irányítanák őket.
Hogyan működik a SEO?
A keresőmotorok, például a Google és a Bing botokat használnak az internetes oldalak feltérképezéséhez, webhelyről webhelyre haladva, információkat gyűjtve ezekről az oldalakról és beindexelik. Ezután az algoritmusok az beindexelt oldalakat elemzik, rangsorolási tényezők vagy jelek százainak figyelembevételével, annak meghatározása érdekében, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg az adott lekérdezés keresési eredményeiben.
A keresési algoritmusokat úgy tervezték, hogy releváns, hiteles oldalakat jelenítsenek meg és megfelelő keresési eredményt nyújtanak a felhasználók számára. Weboldalának és annak tartalmának e tényezők figyelembevételével történő optimalizálása segíthet abban, hogy oldala jobb helyezést érjen el a keresési eredmények között.
A fizetett keresési hirdetésekkel ellentétben nem fizethet keresőmotoroknak azért, hogy jobb eredményt érjen el az organikus találatok között.
Az algoritmus titkos és időről időre változik. Időnként napvilágra kerül néhány új tényező, de a pontos „szabályokat”, hogy mi alapján rangsorolnak a keresőrobotok, nem lehet tudni. Léteznek azonban alapvető SEO tényezők, amit nem árt figyelembe venni és alkalmazni.
Ezekről lesz most szó!
- Biztonságos és elérhető tárhely
- Gyorsan betöltődő oldal – mobilon is
- Mobilbarát – reszponzív tervezés
- Domain kora, URL és hitelesség
- Optimalizált tartalom
- Technikai SEO
- Felhasználói élmény
- Linkek
- Közösségi média
- Valós üzleti információk
1. Biztonságos és elérhető tárhely
Nem meglepő, hogy a SEO rangsorolási tényezőink közül az első a megfelelő típusú URL-hez kapcsolódik. Pontosabban, ez az az URL, amelyet a Google robotjai könnyen elérhetnek és feltérképezhetnek.
Más szavakkal, a Google-nak meg kell találnia az URL-t hogy megnézhesse az oldal tartalmát, hogy megértse, miről szól az adott oldal. Ezt a következő módokon segíthetjük:
- Jól kódolt weboldal jó weboldalkészítőtől
- Robots.txt fájl, amely megmondja a Google-nak, hogy hol keresheti és nem keresheti a weboldal adatait
- Az összes oldalt felsoroló webhelytérkép
- Ha WordPress alapú weboldalt üzemeltet beállíthat egy webhelytérképet a Yoast SEO segítségével. Ha nem, akkor használhat online webhelytérkép-generátort.
A HTTP vagy HTTPS nem számít annak eldöntésében, hogy indexeljen-e egy oldalt, vagy sem, de nem is olyan régen fontos tényező lett. Inkább legyen ilyen certificate-je az oldalnak, mint ne.
2. Gyorsan betöltődő oldal – mobilon is
Az oldalsebességet évek óta az egyik vezető SEO rangsoroló tényezőként emlegetik. A Google javítani kívánja a felhasználók internetes élményét és a gyorsan betöltődő weboldalak ezt meg is teszik.
A Google bejelentette a keresőmotor algoritmusának frissítését, amely a mobil oldalsebességre összpontosított és amely 2018. júliusától kezdve hatással volt a weboldalakra. Ha weboldala nem töltődik be gyorsan a mobileszközökön, akár büntetést is vonhat maga után.
A Google mobil tesztelő eszközével megtudhatja, weboldala mobilbarát-e.
A Google Search Console használata mindenképpen ajánlott. Ennek egy teljes szakasza foglalkozik azzal, hogyan javítsa weboldala teljesítményét, beleértve a sebességet is.
3. Mobilbarát – reszponzív tervezés
Ez az egyik legfontosabb SEO tényező. Többen használnak mobileszközöket, mint asztali számítógépeket az internet eléréséhez, és ez az egyik oka annak, hogy változások történtek a Google keresési eredmények rangsorolásában.
A Google „mobil-first” ( első a mobil) indexe immár valóság, ami azt jelenti, hogy az eredményeket először mobilra optimalizált weboldalakról, nem pedig asztali számítógépekhez igazított weboldalakról meríti. Ha weboldala nincs mobilra optimalizálva, fennáll annak a veszélye, hogy feleslegesen „alulsorolják.”
A SEO-besorolási tényezők közül, amiket itt a cikkben említünk, segít megalapozni a jó keresőmotor-rangsorolást, ugyanakkor ügyelnie kell a felhasználói élményekre is, amikor az emberek a weboldalára érkeznek.
Az alábbiakat érdemes megnézni az oldalon:
- Legyen reszponzív oldal, azaz az oldal automatikusan „átméreteződik”, hogy illeszkedjen az éppen használt eszköz méreteihez
- Használjon nagyméretű betűtípusokat az egyszerű olvashatóság érdekében kis képernyőn
- Tartalmazza az elérhető menüket, hogy könnyen lehessen navigálni
- Fontos, hogy a lényeges tartalmat ne takarják el a hirdetések
4. Domain kora, URL és hitelesség
Tudta, hogy az első tíz Google keresési rangsorral rendelkező weboldalak közel 60% -a legalább hároméves? Az Ahrefs (angol nyelvű cikk) egyik kétmillió oldalas tanulmányának adatai azt sugallják, hogy nagyon kevés, egy évnél fiatalabb weboldal éri el ezt az eredményt a rangsorban.
Tehát, ha már egy ideje rendelkezik weboldallal és optimalizálta azt a cikk tippjeinek felhasználásával, az már előny.
Forrás: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/
Bizonyos esetekben számít a domain név. Volt már rá példa, hogy a Google megbüntette a pontos egyezésű domaineket (azokat, amelyekben a célkulcsszó szerepelt az URL-ben), ez a büntetés általában a gyenge tartalmú, spam jellegű weboldalakra vonatkozott.
A Moz kutatásai azt mutatják, hogy a pontos egyezésű, relevánsnak, értékesnek és jó minőségűnek ítélt domainek rangsort növelhetnek. Ha azonban már rendelkezik weboldallal, akkor nem kell pontos egyezésű domaint keresnie vállalkozása számára.
Mi a legjobb módja a domain kiválasztásának? Keresseon olyan URL-t, amely legjobban tükrözi a vállalkozását!
Ami a keresőmotorok rangsorolási tényezőit illeti, a hitelesség is számít. Mint látni fogja, ez általában a releváns tartalom (lásd a következő tippet) és az oldalon kívüli SEO jelek kombinációja, például bejövő linkek és közösségi megosztások. Az E-A-T-nek (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness = szakértelem, hitelesség és megbízhatóság) köszönhetően pedig magában foglalhatja a tartalom készítőjének elismertségét, hozzáértését is.
5. Optimalizált tartalom
Ez az egyik legfontosabb keresési rangsorolási tényező.
Most boncolgassuk kicsit tovább, hogy mit is jelent valójában a tartalom optimalizálása a SEO számára.
A Google keresési algoritmusa a kulcsszavakra támaszkodik. Ezeket a szavakat és kifejezéseket használják a keresők, amikor információt keresnek. Ezek azok a szavak és kifejezések, amelyek leírják azokat a témákat, amelyekről a weboldal szól. Ideális esetben ezek egyeznek azokkal, amikre az emberek rákeresnek. Ezért olyan fontos kulcsszavakat használni a tartalomban.
Az egyik negatív SEO rangsorolási tényező, amelyet figyelembe kell venni, az ismétlődő tartalom. A SEO számára mindig a friss, eredeti tartalom a legjobb, pl. blogírás. Ha van hasonló tartalma, mondja el a Google-nak, hogy melyiket kellene a leghitelesebbnek minősíteni a kanonikus URL-ek (kanonikus URL: melyik oldalt, weboldalt kell előnyben részesíteni, ha az adott tartalom két URL-en is elérhető. ) használatával.
De az egyik legnagyobb kérdés, hogyan lehet az LSI (Latent Semantic Indexing” azaz „rejtett szemantikai indexelés ) kulcsszavakat használni a tartalom optimalizálásához.
Kezdjük hát!
Az LSI kulcsszavak és a SEO rangsor megértése
A SEO nem csak a fő kulcsszóra vonatkozik. Fontos olyan kifejezéseket is felvenni, amelyek az emberek által keresett főbb kifejezésekhez kapcsolódnak. Ezeket LSI (rejtett szemantikai indexelés) kulcsszavaknak nevezzük. Egyfajta online asszociációt nyújtanak, amely segít a Google-nak megtudni, mely eredményeket kell megjeleníteni.
Például a megfelelő LSI kulcsszavak használatával a Google megmondja, hogy amikor a keresők beírják a „mini” szót, az oldalad az „autó” szempontjából releváns, nem pedig a „szoknya” szempontjából és viszont.
Érdemes megjegyezni, hogy mivel egyre többen keresnek hanggal, a tartalom optimalizálása magában foglalja a kérdésekre való optimalizálást és a természetes nyelvű kereséseket. Ez azt jelenti, hogy egyes LSI kulcsszavak hosszabbak lesznek, mert az emberek hajlamosak másképp beszélni, mint gépelni.
Gondoljon bele: Tegyük fel, hogy Önnek étterme van. Az ügyfelek fele a „legjobb étterem a közelben” kifejezést írja be. De akkor az emberek a „mi a legjobb étterem Budapesten” kifejezésre is keresnek, amikor hanggal keresnek.
Annak ellenére, hogy mindkét kérdés ugyanazt célozza, a Google eredménye eltérően jelenhet meg. Az LSI kulcsszavak használata az egyik módja annak, hogy megbizonyosodjon arról, hogy étterme mindkét kérdéssorban szerepel-e. Minél több segítséget nyújt a Google-nak a tartalmának megértésében, annál nagyobb az esélye annak, hogy feltüntesse az oldalát a keresésre adott válaszok között.
Ez egy fontos szempont, bár: a kulcsszavakkal telezsúfolni egy oldalt pl. szükségtelen szóismétlésekkel, tiltott dolog, mert rossz minőségű weboldalakat eredményez, és rontja a SEO rangsorolását.
Tehát győződjön meg róla, hogy miután megcélozta a kulcsszavát, a szöveg tartalmaz-e LSI kulcsszavakat is és természetesen hangzik-e mind az organikus keresésben, mind a hanggal történő keresésben is.
A tartalomoptimalizálás keresési szándékának megértése
A keresési szándék szintén fontos a tartalom optimalizálásakor. Ez azt jelenti, hogy megértsük, mit keresnek az emberek valójában, amikor beírják a keresési kulcsszavakat.
Tegyük fel például, hogy a „balatoni ingatlanokat” kulcsszóként jelölte meg, amelyekre rangsorolni szeretne. Gondolhatnánk, hogy jó ötlet olyan tartalmú írást megjeleníteni az oldalon, ami azoknak az embereknek szól, akik ingatlant keresnek a Balatonnál. De ha az erre a kifejezésre kereső emberek között olyan ingatlanügynökök is szerepelnek, akik balatoni ingatlanokat szeretnének eladni, akkor a tartalma nem felel meg az igényeiknek és az oldalt nem rangsorolják.
Alacsony átkattintási arány és magas visszafordulási arány (amire hamarosan rátérünk) révén a Google felismeri, hogy az Ön tartalma nem felel meg a felhasználó keresési szándékának.
Néha egyértelmű, hogy mit keresnek az emberek. Például, ha az „összehasonlítás” szót használják, akkor valószínűleg megpróbálnak dönteni egy termék megvásárlása között. És ha a „vásárlás” szót használják, akkor vásárolni akarnak.
Az általuk használt kulcsszavak attól függően változnak, hogy szeretnék:
- Egy bizonyos weboldalt keres (navigációs)
- Választ keres egy bizonyos kérdésre (tájékoztató jellegű)
- Vásárlás előtti információ keresés (kutatás)
- Vásárlás (tranzakciós)
Egy jól optimalizált üzleti weboldal/webshop tartalmazza az egyes keresési típusok tartalmát.
Tehát hogyan állíthatja be, hogy a kulcsszó megfeleljen a felhasználói szándéknak? Kezdje az elején!
Nyissa meg a Google keresést a böngészőjében és írja be a kulcsszót! Nézze meg, hogy mely találatok vannak jelenleg rangsorolva és állapítsa meg, hogy az Ön tartalma megfelel-e ezeknek vagy sem! Ha nem, akkor újra kell indítania a kulcsszókutatást. Ha viszont igen, akkor jó az irány és láthatja miért ezek az oldalak kerültek a Google keresési eredményeinek első oldalára.
Az első 10 keresési eredmény elemzésével megtudhatja, hogyan teheti még jobbá tartalmát! Ezután teljes mértékben optimalizálhatja tartalmát azáltal, hogy javítja azt az aktuális keresési eredményeknek megfelelően.
Fontos a tartalom hossza, mennyisége?
Egyszóval: igen. A Google azt akarja, hogy a tartalom minőségi és hosszú legyen. Bár soha nem tanácsos több szót írni csak a terjedelem miatt. Ha azonban a téma megkívánja, akkor mélyedjünk el benne!
A kutatások szerint, a 2000 szót meghaladó tartalom többször kerül be az első 10 helyre a Google keresőmotorok rangsorában.
Ez nem kőbe vésett szabály és minden bizonnyal van néhány kivétel. Általános szabályként azonban elmondhatjuk, hogy a 2000 szó körüli tartalom az ideális.
A hosszabb tartalom több linket és megosztást is vonz, ami további 2 fontos rangsorolási szempont lehet, amelyet rövidesen bemutatunk.
Videó használata a SEO rangsor javításához
A videók, a képes tartalmak egyszer népszerűbbek. Könnyen meglehet, hogy a videótartalom 2021-re az online forgalom óriási 80% -át fogja képviselni.
A videomarketing-statisztikák összesítése azt mutatja, hogy:
- Az emberek minden korosztályban néznek videót
- Az emberek mintegy 79% -a inkább videót néz, mint blogbejegyzést
- Az emberek videót használnak a vásárlási döntések meghozatalához
- Kezdje el beépíteni a videót a tartalmi stratégiájába! A videó rengeteg jelet szolgáltat a keresési rangsor erősítéséhez.
Biztosra veszem, hogy a fentiekhez még lehetne mit hozzátenni. Részben azért, mert képtelenség lefedeni egy ekkora területet egy cikkben, részben pedig mindig, minden változik. Igyekszünk az újdonságokkal lépést tartani és arról beszámolni a következő cikkeinkben is.
A 2. részben a hátralévő 5 SEO rangsorolási tényezőt vesszük górcső alá! Tartson velünk!