+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

10 mód, amellyel az ügyfél segítheti weboldalát a sikeres SEO kampányban

Nem vagyok SEO szakember, az egy külön szakma, de amit egy webdesigner megtehet azért, hogy jól szerepeljen az ügyfél weboldala az organikus keresésben is, természetesen megteszem és dolgozom azon, hogy a legjobb eredményt nyújtsam a keresőoptimalizálás (SEO) terén is ügyfeleim számára.

Számos módja van annak, amit az ügyfél tehet azért, hogy a saját weboldala előkelő helyet foglaljon el az organikus találatok rangsorában, azaz a SEO-kampányával jobb eredményeket érjen el.

Összeállítottunk egy listát azokról a dolgokról, amelyeket a webhely elindítása előtt és után tehetünk, amely segít a keresőmotor-optimalizálásban. Igen, már a weboldal készítés előtt is gondolnunk kell erre és utána is folyamatos, rendszeres munkát kell beletennünk, ha eredményt akarunk elérni.

Indulás előtt

1) Domain név kiválasztása:

A keresőmotorok nagy jelentőséget tulajdonítanak a domain nevének és a szóban lévő szavaknak. Ha az Ön weboldala kávéscsészét fog eladni, nem célszerű használni az „kivalo-termek.hu” vagy „varga-es-tarsa.com” domain nevet. Vásároljon egy domain nevet, amely 1 vagy 2 szóval írja le, hogy webhelye felajánlja a „kavescsesze.hu” -t.

 

2) Képnevek:

A keresőmotorok a weboldal összes kódját használják azért, hogy “tudja” mely látogatókhoz irányítsa az adott oldalt bizonyos kereséseknél. Az egyik elem, amivel a keresést kezdik, az gyakran a termék képének neve. Ön dugóhúzót értékesít? A kép nagyszerű neve lenne egy leíró kifejezés vagy márkanév, majd a “dugóhúzó” szó, és semmiképpen sem például a “kep43.jpg.” Természetesen, ha egyértelmű a kép tartalma, azt a webdesigner is odaírja, de ha valami specifkusabb témáról van szó, oda elkél a szakértő segítsége a képfeliratozásban.

 

3) Kategórianevek:

Minden e-kereskedelmi webhely/webshop olyan kategóriákkal rendelkezik, amelyek meghatározzák, hogy a látogató melyik szakaszban fogja megtalálni. Egy kategória elnevezésénél kerülje az iparági zsargont, hosszú kifejezéseket vagy szavakat, amelyet az átlagos kereső/felhasználó nem használna keresési kifejezésként. A kategória autó gumiabroncsokat kínál? Nem lenne jó ötlet, ha „gépjármű kerekek” -nek neveznék. Ez azért van, mert a „gépkocsi gumiabroncsok” kifejezésre havonta több mint 12.000-en keresnek, míg a „gépjármű kerekek-re” csak 73 alkalommal. Nagy segítség lehet a kulcsszókutatás, ami a SEO egyik alappillére.

 

4) Termék / oldal nevek:

A kategória elnevezéséhez hasonló a terméknév kiválasztása is. A termék nevét a kapcsolja a termék hivatkozásának nevéhez, így a termék oldalának kiválasztásakor próbáljon leíró jellegű oldalnevet választani. Olyan szavakat használjon, amelyeket valaki használhatna a termék megtalálásához. A „b-model-23465.html” helyett adja meg a „fekete-vezetek-nelkuli-csavarhuzo.html” termékoldalat.

 

5) Kategória- és termékleírások:

Minden kategória és termék esetében van lehetőség arra a weboldal adminisztrációs részében, hogy leírást adjunk meg. Nem kell regényt írni, de egy vagy két bekezdés, amely a terméket vagy kategóriát leírja 2 vagy 3 kulcsszóval vegyesen váltakozva, növeli a siker esélyeit. A keresőmotorok hozzáadják ezt a szöveget az adatbázisukhoz és ha valaki pont ezeket a szavakat írja be a keresőbe, a webhelyének nagyobb esélye van arra, hogy az egyik keresési kifejezés egyik legjobb pozíciójában legyen.

Indulás után

6) Ne legyenek túlzott elvárásai:

Sajnos egy hónap alatt nem lesz a weboldala a Google 1. helyén. Ha valaki azt mondja, az nem állít valósat. Persze, használhatja a Google AdWords-öt és fizethet, hogy a Google kereső oldalának a tetején található Hirdetések részben helyezze el a weboldalát, de ahhoz, hogy organikus keresésben is előkelő helyet foglaljon el az oldal, ahhoz idő, türelem és munka kell. Ahogy a SEO kampánya előrehalad, a webhelye elkezdi rangsorolni a kulcsszavakat, amelyeket a webhely számára optimalilizál, de ez nem történik meg egy éjszaka alatt. Ez egy olyan folyamat, amely több hónapot vesz igénybe, de az idő múlásával az értékesített termékekhez vagy az Ön által kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódó kulcsszavakat rangsorolja.

7) Rendszeres, egyedi tartalom:

A friss tartalom olyan, mint egy csokoládé a keresőmotornak. A keresők szeretnek új szavakat találni és az adatbázisukba tenni. Legyen ez egy blog vagy egy cikk, arról,  amit a weboldala kínál. Ez lehet csak néhány bekezdés, vagy akár egy cikksorozat, mindaddig, amíg valami újat mond, a webhelyét rendszeresen feltérképezik a keresők és az új tartalomban talált szavakat hozzáadják az adatbázishoz. Itt a hangsúly a rendszerességen és az ‘új’-on van. A tartalomírást sem lehet azért ész nélkül, jó ha van stratégiánk, van célja annak, amit írunk és arra is van stratégiánk hogyan juttatjuk el az írásunkat a célközönségünkhöz.

 

8) Szociális média marketing:

A cégek Facebook oldalának és a Twitter feedjének rendszeres frissítése fontos a keresőmotorok számára. Az aktív közösségi média jelenléte egy olyan jel a  keresőmotor számára, amelyet azt mutatja, hogy Ön kommunikál az ügyfeleivel, a követők száma pedig nagyobb bizalomra utal.

 

9) A spammerek figyelmen kívül hagyása:

Számos e-mailt fog kapni a feltételezett SEO szakértőktől, akik üres ígéreteket tesznek. Kezdve onnan, hogy több ezer linket irányítanak-e weboldalára, 50, kulcsszavakkal teli eredeti cikket írnak, vagy 1 héten belül a Google keresőjében az első helyen lesz a weboldala, az ő általuk használt etikátlan technikák valószínűleg webhelyének betiltását eredményeznék.

 

10) Kommunikáció:

Tájékoztassa a webmesterét a következő promóciójáról,  vagy ha egy kifutó terméket kell törölni, mert egy hónap múlva új jön helyette. Tudassa weboldal látogatóival, ha valahol említették az Ön cégét, termékét, szolgáltatását, jó kritikákat írt valaki a szuper ügyfélszolgálatáról. Tegyen közzé videókat a termékéről vagy a szolgátatásával kapcsolatban, legjobb természetesen saját videó. Mindezek a dolgok nagyon hasznosak lehetnek a weboldala számára.

 

 

Összefoglalásul

A fenti lista a teljesség igénye nélkül készült, nagyvonalakban érintette a teendőket, ezek tényleg csak az alapok, amiket egy kis tervezéssel, előre gondolkodással el tudunk érni. Mint az elején említettem, a webdesigner nem biztos, hogy SEO szakember is, persze előfordulhat. Az oldalunk élesítése előtt lehet, hogy érdemes egy SEO szakember tanácsát meghallgatni.