+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Milyen gyakran érdemes megújítani a honlapunkat?

"
okos óra

Itt az ideje változtatni?

Ha ezt a cikket olvassa, valószínűleg éppen azon gondolkodik, hogy a jelenlegi weboldala valóban megfelel-e az Ön igényeinek. A weboldal újratervezése nem mindig olyan, amit egy vállalkozás vagy szervezet meg szeretne tenni, de gyakran szükségszerű. Ha a weboldala már régen üzemel vagy csak egyszerűen nem úgy teljesít, ahogy szeretné, akkor lehet, hogy itt az ideje annak, hogy elkezdje a „felújítást”.

De milyen gyakran kell újratervezni? Ez számos különböző tényezőtől függhet.

A gyors válasz

Az idő pénz, így vegyük először ezt ez egyszerű választ. Jellemzően az ökölszabály az, hogy egy átlagos weboldal hozzávetőleges „élettartama” annyi, ameddig újnak, funkcionálisnak és a felhasználók számára kényelmesnek tartják. Ez az idő 18 és 30 hónap között van, vagy 1,5 és 2,5 év között.

Ez azért nem egy szigorú szabály – néhány weboldal nem igényel teljes átalakítást ilyen időközönként, néhányat viszont gyakrabban  fel kell frissíteni, ha az üzleti célok vagy a piaci igények megváltoznak. Végtére is, az életkor csak egy szám, nem igaz? Azonban annak az olvasónak a számára, aki gyors választ keres, általában jó iránymutatás lehet az, hogy olyan gyakran frissítse a webhelyét, mint amilyen gyakran a legtöbb ember új okostelefont vásárol.

 

Új design – egy probléma megoldása miatt

A széleskörű perspektíván kívül a legtöbb weboldal újratervezésének fő oka az, ha egy problémát kell megoldani. Egyes cégek esetében ez lehet az, hogy az üzlet már nem megy olyan jól, vagy a keresési eredmények rosszabbodtak. Mások számára drámaibb lehet a „felújítás” oka, például ha az oldalát feltörték vagy a versenytárs ellopta a tartalmat. Bármi is legyen a gond, egy okosan megtervezett új design segíthet.

Az új oldal megtervezésénél össze kell gyűjteni azokat a dolgokat, ami kihívás lehet. Ha azt szeretné, hogy a weboldala vásárlókat hozzon, úgy kell kialakítani az oldalon a tartalmat, linkeket, gombokat, stb., hogy a potencális ügyfelet a felirakozáshoz vagy az információ kéréshez vezesse. Ha viszont eladni szeretne az interneten, olyan oldalra lesz szüksége, ami  azonosítja a látogatók igényeit  és a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben biztosítsa számukra a megfelelő terméket vagy szolgáltatást. Vagy ha nagyobb nézettséget és forgalmat szeretne, akkor olyan oldalaknak is kell lenni a weboldalán, amelyek tartalma optimalizálható a SEO – keresőoptimalizáláshoz – az online jelenlét felépítéséhez.

Régi és annak is néz ki

A weboldal felújításba való befektetés másik oka „kozmetikaibb” – egyfajta „szépészeti” bevatakozás is lehet. Gondoljon a honlapjára úgy, mint az otthonára! Az emberek megérkeznek a weboldalra és az első, amit kapnak, az egy benyomás a márkáról. Az első benyomást nem lehet megismételni.  Ez az első benyomás megmondja nekik, hogy Ön egy modern és elkötelezett, képes megadni a kívánt terméket, szolgáltatást vagy támogatást? Vagy elavult designelemeket tartalmaz az oldal, mint például a forgalom számlálók vagy a villogó bannerek és olyan tartalmat, ami már régen nem aktuális? Ha ez utóbbi, akkor a weboldal átalakítása szinte biztosan szükséges.

A weboldal megjelenésébe való befektetés egy kicsit olyan, mint az otthonunk felújítása az eladás előtt. Ha azt látják, hogy a fürdőszobában vagy a konyhában évek óta nem festettek, a berendezések is ósdiak, ezek a tények pont úgy riasztják el a vevőt, mint egy olyan weboldal, amihez a működésbe helyezése óta nem nyúltak vagy csak alig.

Ugyanakkor, ugyanúgy ahogyan nem minden felújítási projekt segít az otthonunk értékesítésében, nem kell feltétlenül mindent megújítani. Néha elég, ha csak a kezdő oldalon vagy a kulcskategóriák oldalain változtatunk, máshol elég, ha a meglévő tartalom kap egy kis törődést, új képeket, stb. az idő és költség töredékéért.

Nem működik

Ha nem működik a weboldala, egy másik biztos jel arra, hogy sajnos muszáj lesz új weboldalra költeni. Ez azonban meglehetősen szubjektív elképzelés, sokféle formát ölthet és különböző módon nyilvánulhat meg. Például, ha a weboldalának  kiváló minőségű tartalma van, de ahhoz hogy ezt megtalálják az érdeklődők kb.  hétszer kell kattintaniuk, nem nevezhetjük hatékony design-nak. Ha a weboldalán sok olyan link található, amely sehová nem vezet, 404 oldalra visz, akár a saját oldalon vagy külső oldalon, lassan töltődik be, vagy nem reszponzív* ( ami manapság design bűncselekménynek számít ), ezek mind jelek arra, hogy a weboldalt meg kell újítani.

Azt is érdemes megfontolni, hogy weboldala megfelel-e Önnek és a látogatóknak. Ez információs forrásként szolgál a látogatók számára? Megtalálják, amire szükségük van? Képes önállóan frissíteni vagy módosítani a termékinformációkat, a szolgáltatás jellemzőit vagy a készlettárakat? Ha ezekre a kérdésekre adott válasz „nem”, a válasz arra, hogy szükség van-e újratervezésre, egy „igen”.

reszponzív* (responsive) – mobil eszközökön ide-oda kell görgetni, csak kinyagyítva olvasható a tartalom, vagyis nem mobil kompatibils a tartalom

Terv a jövőre

Függetlenül attól, hogy mi az oka annak, hogy megújítja a weboldalát, meg kell próbálnia meggyőződni arról, hogy az új weboldal a lehető legjobban a jövőre összpontosít és hogy lehető legtöbbet hozza ki a befektetéséből. Gondolkodjon el az alábbiakról!

 

 

  • SEO: készen áll az új webhelye, és optimalizálható a keresőmotorok számára?
  • Felépítés: Az oldalak tervezése és a „flow” (áramlása, dinamikája)  úgy van-e kialakítva, hogy megkönnyítse a releváns információk-, a termékek -, vagy a kapcsolattartó oldal elérését?
  • Egyszerű: Az  új weboldal könnyen hozzáférhető, frissíthető és kezelhető?
  • Értékesítés: Az új weboldal fel tudja dolgozni a megrendeléseket, a szállítási és egyéb információkat, ha online értékesít?
  • Sebesség: Az, hogy milyen gyorsan tölt be az oldal befolyásolhatja a felhasználói élményt. Az új weboldal elég gyors? Mobileszközökön is?
  • Reszponzív: A mobil eszközökön is jól mutat és jól használható?
  • Social media: Tartalmaz az oldal linket a social media oldalaira?

Ideje változtatni

Nincs azzal baj, ha elérkezett ahhoz a döntéshez, hogy a weboldalát meg kell újítania. A web folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik és ha Ön nem követi ezeket a változásokat akkor lemarad. Fektessen be egy új weboldal létrehozásába, mert szükséges, hogy releváns maradjon, a lehető legjobb tartalmat és élményt kínálja a látogatóknak. Az újratervezés során valami olyanon dolgozhat, ami alkalmazkodik az új elvárásokhoz, új technológiákat használhat, egy kicsit megújulhat.

Egy weboldal sosincs készen. Állandó törődést kíván. Rendszeresen.