Árazás, felhasználhatóság, és ügyfélszolgálat a magyar piacon
Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy induláskor mi alapján válasszunk a két platform között. Most más szempontból vesszük górcső alá a két hirdetési lehetőséget – a teljesség igénye nélkül.
A Facebook hirdetések és a Google Ads kampányok a magyar online marketing világában is kiemelkedő szerepet töltenek be, ám a két platform működése és árazási struktúrája között jelentős különbségek vannak. A választáskor érdemes figyelembe venni a költségeket, a hirdetési lehetőségeket és a support szolgáltatások minőségét.
Árazás és költséghatékonyság
Mindkét platform kínál rugalmas árazási modelleket, amelyeken belül kattintásonként (CPC) vagy megjelenítésenként (CPM) fizethetünk. Magyarországon a Facebook hirdetések általában olcsóbbak, különösen a kevésbé versenyképes szektorokban, ami vonzó lehet kisebb költségvetésű vállalkozások számára is. Ugyanakkor a Google Ads esetén jellemzően magasabb átkattintási arány (CTR) érhető el, főként, ha olyan keresési hirdetéseket futtatunk, amelyek célzott keresési kulcsszavakra épülnek. Például egy „futárszolgáltatás Budapest” kulcsszóval célzott Google Ads kampány jóval magasabb kattintási költséget generálhat, ám a felhasználói szándék is konkrétabb, így jobban hajlamosak vásárolni.
Felhasználhatóság és hirdetési lehetőségek
A Facebook hirdetések kiváló lehetőséget biztosítanak részletes célzásra, például demográfiai adatok, érdeklődési körök vagy viselkedési adatok alapján, ami különösen hasznos lehet márkaismertség-növelésre vagy szélesebb közönség elérésére. Ezzel szemben a Google Ads hirdetések, különösen a keresési hirdetések, akkor hatékonyak, ha konkrét igényekre célzunk. A Google azonban többféle hirdetéstípust kínál (pl. YouTube, display, shopping), így a kampánycéljainknak megfelelően sokoldalú megoldásokat biztosít.
Ügyfélszolgálat és támogatás
Mind a Google, mind a Facebook ügyfélszolgálati rendszere Magyarországon is elérhető, bár különböző módon. A Google Ads ügyfélszolgálata közvetlen, telefonos támogatást és e-mailes segítséget nyújt, amely hasznos lehet, ha technikai kérdések merülnek fel. A Facebook esetében a támogatás főként online elérhető, és a felhasználók gyakran a közösségi fórumok vagy az automata üzenetküldő rendszerek segítségére szorulnak. Bár mindkét platform kínál magyar nyelvű információkat és forrásokat, a Google ügyfélszolgálata gyorsabb és közvetlenebb hozzáférést nyújt a magyar hirdetők számára.
Melyiket válasszuk?
A választás a költségvetéstől és a marketingcéloktól függ. Ha szélesebb közönséget szeretnénk elérni, kevesebb költséggel, érdemes Facebook hirdetést indítani. Ha viszont a cél konkrét vásárlók megszerzése magasabb konverziós rátával, akkor a Google Ads lehet a hatékonyabb megoldás.