+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Milyen a jó landing oldal?

2023 febr 8 | landing page

"
vízre érkező hattyú

Korábban már volt szó a landing oldalról.

Ebben a cikkben kicsit részletesebben taglajuk, hogy pontosan mit kell tartalmaznia, milyen elekmeket tegyünk bele, hogy hatékony legyen. A landing oldalon nagyon sok múlik, fontos, hogy jó legyen. Ennek leginkább a hirdetések pl. Google Ads használatokor van nagy jelentősége.

A landing oldalnak egy feladata van: konvertáljon, azaz látogatóból vásárlót „csináljon”.

A cél minden landing oldal esetében az, hogy világos, egyértelmű legyen.

Konverziót eredményező nyitóoldal megtervezéséhez íme néhány dolog, amit meg kell tenni.

Kezdje a céljai meghatározásával!

A leggyakrabban használt célok:

  • lead generálás (azaz, röviden: a fogyasztói érdeklődés felkeltése vagy egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai iránti érdeklődés felkeltése. )
  • értékesítés
  • márkaismertség építése
  • feliratkozás vagy regisztráció

Mi tartalmazzon a landing oldal?

Ha meghatározta a céljait, a célközönség ismeretében hozzáláthat a landing oldal létrehozásának.

Itt alább összefoglaljuk a landing oldal tartalmát, tartalmi hierarchiáját, fontossági sorrendben. Azt mutatja hogyan lesz a látogatóból vásárló.

 

  • „Fájdalompontok” –  a látogató valami problémára keres megoldást, azért van itt. Meg kell mutatnunk, hogy értjük a problémáját és az azt érzést kell elérnünk, hogy azt gondolja „Igen, tudják mit akarok!” Ez az első és legfontosabb.
  • Előnyök – mutassuk meg, hogy milyen előnyei vannak a mi megoldásunknak. Ez jobban fogja érdekelni az olvasót, mint az, hogy mi mit csinálunk.
  • Versenyelőny – mondjuk el mitől jobb az én ajánlatom másétól? Mitől egyedi? Miért jobb, mint a konkurencia megoldása az ő problémájára? Mitől egyedi az ajánlata?
  • Hitelesség – Bármilyen állítást teszünk írásában, alá kell támasztani bizonyítékokkal, ajánlásokkal, kutatási eredménnyel, tanusítványokkal, stb.
  • Kifogások – Miért utasítják el a potenciális ügyfelek az ajánlatát,  mi akadályozza meg őket a cselekvésben (vásárlásban)? Azonosítanunk kell a problémát vagy akadályt és olyan megoldással kell előállni, ami egyértelmű és gyakorlatias.
  • Felhívás cselekvésre – Végül, helyezzünk el egy cselekvésre ösztönző gombot, amivel legegyszerűbben megvásárolhatja a termékünket, szolgáltatásunkat, a megoldást a problémájára.

Mit használjunk még a landing oldalon, ami célravezető lehet?

Azért azt el kell mondanunk, hogy nem minden landing oldal típus alkalmas minden iparág esetében. Ez változhat. A célközönség is más és más egy-egy termék, szolgáltatás esetében. Nincs egy biztos, bevált „recept”, ami mindenhol működni fog, de néhány alap elemet mindegyik tartalmaz.

Hasznos lehet még:

  • Videó
    A videók használata gyorsan népszerűvé vált az online térben. A videós tartalmak az ügyfelek tájékoztatásának egyik legjobb módjaként jelentek és a mai napig azok is. A videókat könnyű megosztani, így ügyfelei könnyen egyszerűen vihetik vállalkozásának jó hírét, mituán megnézték a landing oldalon. Egy jó landing oldal leköti az emberek figyelmét. Egy informatív és lebilincselő videó elhelyezése az oldalakon 86%-kal javíthatja a konverziós arányt. A  videó legyen szórakoztató, de legyen rövid is! A videó hossza 15-30 másodperc között maradjon. Ha a videó egy hirdetési kampány része, ne felejtsen el cselekvésre ösztönző gombot tenni, hogy próbálják ki az ajánlatot.
  • Animáció
    Egy másik népszerű landing oldal funkció 2022-ben az animáció. Nem kell teljes értékű játékfilmet készítenie, de az olyan apró részletekkel, mint a hóesés a háttérben, vagy a termék mozgatása a képernyőn, emlékezetesebbé teheti az oldalt. Amikor a céloldal ötletein dolgozik, gondolja át, hol adhat hozzá animációt az élmény élénkítéséhez.
  • A márka színpalettája
    A landing oldal színpalettájának meg kell egyeznie a márka általános tulajdonságaival, beleértve a színeket és a betűtípusokat. Létrehozhat kampányspecifikus elemeket, köztük animációkat és videókat. De győződjön meg arról, hogy az oldalon minden egyezik a márkát azonosító jegyekkel.
  • Hozza ki a legtöbbet a landing oldalból
    Az emberek általában nem tudnak sokáig egy valamire figyelni, ezért használjon kevés szöveget. Legyen a tartalom olyan, mint egy beszélgetés, de győződjön meg arról, hogy megfelel a márkája mondanivalójának. Alkalmazzon vonzó fejléceket és adjon meg egy egyértelmű cselekvésre ösztönzést, amely arra ösztönzi az embereket, hogy elköteleződjenek a tartalommal. Írjon olyan szöveget, amely egyértelműen bemutatja terméke vagy szolgáltatása előnyeit. Célközönsége alapján változtassa meg a landingoldalait, mivel eltérő lehet, hogy mit értékelnek termékeiben és szolgáltatásaiban. Csináljon A/B teszteket! Amelyik landing oldal kevésbé konvertál, azt törölje vagy „csiszolja” tovább, javítgasson rajta!

A témát még hosszasan lehetne taglalni. A lényeg, hogy legyen tervünk, ismerjük a céközönségünket, az igényeiket, ugyanakkor jól ismerjük a termékünket, szolgáltatásunkat is. Ha egy valami nem jött be, próbálkozzunk valami mással, csináljunk A/B teszteket, ami segít a landing oldal/hirdetés további finomhangolásában. Legyünk hitelesek, másképp nem fog menni!