+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

10 alapvető SEO (keresőoptimalizálás) tényező 2. rész

"
10 alapvető SEO (keresőoptimalizálás) tényező

Az 1. részben foglalkozunk az első 5 tényezővel. Most a Technikai SEO-val folytatjuk a sort.

  1. Biztonságos és elérhető tárhely
  2. Gyorsan betöltődő oldal – mobilon is
  3. Mobilbarát – reszponzív tervezés
  4. Domain kora, URL és hitelesség
  5. Optimalizált tartalom
  6. Technikai SEO
  7. Felhasználói élmény
  8. Linkek
  9. Közösségi média
  10. Valós üzleti információk

6. Technikai SEO

A cikk 1. részében említettük a megfelelő kódolás fontosságát, amely tartalom optimalizálásának egyik szempontja a jobb keresőmotor-rangsorolás érdekében. Ez ijesztő lehet annak, aki inkább szeret írni, beszélni, mint akinek van egy kis technikai vénája.

Íme néhány szempont, amit akkor is alkalmazhat, ha Ön nem programozó:

  • Használjon kulcsszó-kifejezéseket az oldal címeiként, mert ez az ahely, ahol  a Google először keres és határozza meg, hogy a tartalom mennyire releváns a keresés szempontjából
  • Fejléccímkékkel jelenítse meg a tartalmi hierarchiát, kezdje h1-el és haladjon lefelé, az alcímeknél használja h2 és h3 „tageket”. Egy oldalon csak egy h1-el ellátott cím legyen.
  • Hozzon létre metaleírást, amely az olvasókat is odacsalogatja és a kulcsszavakat is tartalmazza
  • Ezek a metaleírások legyenek hangzatosak, figyelemfelkeltők és a terjedelme ne haladja meg a 160 karaktert
  • Használjon kulcsszó-kifejezéseket a kép alt címkéiben annak bemutatására, hogy ezek a képek mennyire relevánsak a fő tartalom szempontjából
  • Az alt címkék használatával a látássérült emberek is élvezhetik weboldalát a képernyőolvasók segítségével
  • Használja a séma jelölését, hogy megmondja a Google-nak, hogy milyen tartalom az adott oldal

7. Felhasználói élmény

A Google egy ideje a mesterséges intelligenciát használja a weboldalak jobb rangsorolásához. Ezt a jelet RankBrain-nek hívja. Ide tartoznak a keresőmotor rangsorolását befolyásoló egyéb jelek is. Ezek tartalmazzák:

 

  • Átkattintási arány: azoknak a százalékos aránya, akik a keresési eredmények között az Ön weboldalának a linkjére  kattintanak
  • Visszafordulási arány: azoknak a száma, akik rákattintanak az oldalra és gyorsan visszatérnek a keresési eredmények közé
  • Várakozási idő: mennyi ideig maradnak a látogatók az Ön weboldalán az érkezésük után, mennyi időt töltenek ott

Ha az emberek az Ön weboldalára érkeznek de nem tetszik nekik és azonnal el is hagyják, „lepattannak”, akkor a Google úgy gondolja, hogy ez nem releváns az ő igényeiknek, nem ezt keresték. Ha sok ilyen fordul elő, akkor meglehet, hogy weboldal nehezebben kap magasabb helyezést a keresési eredmények között.

Ez  figyelmeztetés arra, hogy tartalma nem felel meg a keresők szándékának. Érdemes átnézni a tartalmat és esetleg új, hatékonyabb kulcsszavakkal próbálkozni.

Ezzel szemben, ha az emberek átkattintanak az Ön weboldalára és jó ideig ott is maradnak, ez azt mondja a Google-nak, hogy tartalma releváns a keresések szempontjából.

Tehát amikor optimalizálja a címeket, a leírásokat és a tartalmat, hogy a kattintásokat szerezzen az oldalára, értéket teremt, ezáltal javíthatja keresőmotorjának rangsorolását is.

8. Linkek

Mint az elején mondtuk, a web linkekre épül. Tehát természetesen a linkek kulcsfontosságú SEO rangsoroló jelek.

Háromféle linkre kell gondolni:

  1. Bejövő linkek
  2. Kimenő linkek
  3. Belső linkek

Mindhárom típus jellemzően leíró „horgonyszöveghez” kapcsolódik.

Bejövő linkek

A Google a bejövő linkeket használja egyik módszerként annak meghatározásához, hogy mennyire hiteles és releváns a tartalom.

A legjobb eset az, amikor egy mérvadó, népszerű, nagyforgalmú weboldal hivatkozik az Ön oldalára, mert az Ön oldalának a tartalma szorosan kapcsolódik ahhoz. Tehát, ha a pl. a HVG oldala hivatkozik az Ön oldalára, az sokkal jobb SEO szempontból, mintha egy rossz minőségű oldalról valaki véletlenszerűen kattintana az Ön oldalára.

A cél az, hogy minél több rendkívül hiteles weboldal hivatkozhasson az Ön weboldalára. Ez azt is jelenti, hogy nagyon kevés bejövő linket szeretne elérni alacsony minőségű domainekről.

Kimenő linkek

Ugyanakkor meg akarja mutatni, hogy minőségi tartalmat hoz létre a látogatók számára. Ez magában foglalja a kimenő linkek használatát azáltal, hogy az Ön weboldalát hiteles, releváns weboldalakkal kapcsolja össze, azokra hivatkozik.

Ez annyit jelent, hogy rengeteg kimenő linket kell használni a hitelesség növelése érdekében? Egyáltalán nem.

Ez csak annyit jelent, hogy minőségi, megbízható oldalakat keressen és csak azokra hivatkozzon külső forrásként. Ha az a cél, hogy a felhasználkóinkat értékes tartalommal lássuk el, mindenképpen csak ilyen oldalakkal érdmes foglalkozni.

Belső linkek

Végül a saját tartalmához való linkelés segíthet az oldalak összekapcsolásában mind a Google, mind a látogatók számára, értékesebbé téve az egyes oldalakat. Ha van egy hiteles oldala, és linket mutat a weboldala egy másik oldalára, az segít a látogatóknak megtalálni a másik oldalt és átad valamilyen hitelességet is.

Ez segít abban, hogy a második oldal növelje a keresőmotor rangsorát.

Új tartalom létrehozása során ne felejtsen el létrehozni  belső linkeket, hogy az oldalai támogathassák egymást!

Ne felejtse, amit a cikk elején írtunk:

A linkek mindhárom típusa leíró horgonyszöveghez kapcsolódik. Amikor hozzáad egy linket egy szövegrészhez a tartalomban, akkor annak a szövegnek le kell írnia, hogy a link hová vezet!

9. Közösségi média

Amikor az emberek megosztják az Ön weboldalának a linkjét, vagy az egyik cikkét, vagy termékét, vagy bármit az oldalról valamelyik közösségi hálózaton, ez a nagyraértékelés egyik újabb jele. Szoros összefüggés van a közösségi hálózatokon történő megosztások száma és a Google keresési találatok közötti megjelenés között. A Google hivatalos közlése szerint azonban a közösségi hálózatokon történő megosztások mennyisége nem közvetlen tényezője a rangsorolásnak. A Twitter vagy a Facebook linkjei nem számítanak hivatalosan hiteles weboldal linkeknek.

Kétségtelen, hogy a Google keresési eredményeinek legjobb helyzettjeinek linkjét általában nagyon sokan osztják meg. Bár ez valószínűleg néhány kapcsolódó tényezőnek köszönhető: 

  • A több közösségi megosztás nagyobb forgalmat generál magára az oldalra
  • A több megosztás révén a tartalom is nagyobb valószínűséggel épít linkeket

A sok közösségi hálózaton történő megosztások miatt – ha csak közvetetten is – mégis  jobb rangsorolást kaphat az oldala.

Nemcsak Önnek kell jelen lennie a közösségi médiában, de a weboldalán lehetőséget kell teremteni arra, hogy az olvasók – ha értékesnek találják a tartalmat – könnyen meg tudják osztani másokkal.

10. Valós üzleti információk

Ez az utolsó tipp azoknak a vállalkozásoknak fontos, akik bizonyos helyi területeket céloznak meg. Az üzleti információk megléte vagy hiánya az egyik legfontosabb helyi SEO rangsorolási tényező.

Tehát, ha már egy ideje rendelkezik a weboldallal, és optimalizálta azt a cikk tippjeinek felhasználásával, az már jó pont.

Juda-Webdesign Google keresési találat
Érdemes tehát a cége, vállalkozást feltenni a Google Cégem oldalon és ott legalább ezeket az adatokat megadni:

  • vállalkozás neve, címe, telefonszáma
  • üzleti adatok a Google Cégem, esegleg Facebook oldalon
  • vélemények feltüntetése

 

Hát körülbelül ennyi. Megismerkedett az alapvető SEO rangsorolási tényezőkkel. Alkalmazza őket, de ne legyen türelmetlen! A SEO egy folyamatos törődést igénylő, időigényes folyamat, de hosszú távon megéri a rá szánt idő és energia.