Az internet egyre nagyobb szerepet kapott az életünkben. Ezért a Google által kiszabott büntetés, amely csökkenti a keresési rangsorolást, nagymértékben csökkentheti az organikus forgalmat, ezáltal hatással lehet vállalkozására is.
A Google nem tesz különbséget. Nem számít mekkora a cége, ha valaki nem játszik tisztességesen, a Google megbünteti, mint ahogy pl. a Bing Discover-rel is tette.
Ne tömje pénzzel a versenytársak zsebét azzal, hogy büntetést kap és elveszíti az organikus forgalmat. Kövesse ezt a 15 tippet cikkünkben, melyek segítik Önt abban, hogy elkerüljön egy Google büntetést és ezáltal visszaessen a helyezése az organikus találatokban!
1. Ne vásároljon linkeket
A linkek vásárlása szinte mindig büntetést von maga után a Google-től. Ne várjon kegyelmet a keresőóriástól, ha elkapják. Persze, a linkeket árusító vállalatoknak kiváló értékesítési módszerük lehet, sok feltűnő zsargonnal, de ne dőljön be nekik! Ha fizetett linkeket vásárol, végül úgyis megüti a bokáját. Soha ne higgye el, amikor azt mondják, hogy linkjeik nem visszakereshetőek, kinyomozhatóak!
2. Túlzott kulcsszóhasználat
Bármely SEO szakértő megmondhatja, hogy az oldal kulcsszavakkal történő telezsúfolása az egyik legnagyobb hiba. A Google több mint egy évtizede aktívan ellenzi és bünteti azokat a weboldalakat, amelyeket kulcsszavakkal „tömnek” tele. Bizonyítást nyert, hogy a keresőrobotok megértik a tartalmat, akár még az embernél is jobban. A legújabb frissítés a nyelv jobb megértésére fókuszált, ezért a keresőrobotok jobban felismerik, ha a szöveg nem „természetes”. Elkerülheti a büntetést azzal, hogyha törekszik a természetességre és mint ahogy a való életben is, csak 2-3%-ban használ kulcsszavakat, kifejezéseket.
3. Sekélyes tartalom
Mint ahogy már fentebb említettük, a Google legújabb frissítése már képes megérteni a weboldal tartalmát, hasonlóan vagy akár jobban is mint az ember. Ez a frissítés egyelőre nem érinti az összes weboldalt, de a Google fokozatosan vezeti be ezt a fajta „ellenőrzést” és lassan kiterjeszti majd minden weboldalra. Ezért érdemes már most blogot írnia, a vállalkozásával kapcsolatos híreket, újdonságokat megosztani ügyfeleivel, hasznos és releváns tartalmakkal elérni követőit.
4. Nem egyedi tartalom vagy szerzői jogok megsértése
A Google ezt „duplikált tartalomnak” nevezi és kivételesen komolyan veszi. Ez két külön dolgot foglal magában. Először is, megakadályozza, hogy a több oldalon azonos tartalmú oldalak indexelésre kerüljenek, vagyis nem is jelennek meg. Másodszor, megbüntethetik, ha saját tartalmát több helyen is közzéteszi, például vendégblogként, amelynek tartalmát egy az egyben bemásolja a weboldalra.
5. Hirdetésekkel telezsúfolt oldalak
A Google pontosan ezért adta hozzá egyedi oldalelrendezés algoritmusát, amelyet olyan oldalak és weboldalak megjelölésére terveztek, amelyek túlságosan tele vannak zsúfolva hirdetésekkel, vagy amelyek olyan oldalak, ahol a hirdetések már „agresszívan” jelennek meg és tolják magukat a látogató arcába, azaz idegesítőek. A Google ezeket az oldalakat „túlterheltnek” nevezi. Egyszerűen fogalmazva, ez azt jelenti, hogy a Google megbünteti azokat az oldalakat, amelyek túl sok tartalmat sűrítenek az oldal tetejére, ez a felhasználókat zavarja és nagyobb eséllyel hagyják el az oldalt.
6. Soha ne rejtse el a tartalmat
A Google alapértelmezés szerint az átláthatóságra összpontosít. Nem meglepő, hogy nem szeretik, ha elrejti a tartalmat azzal a céllal, hogy „átverje” őket és így a weboldala magasabb rangsorolást érjen el. Az átláthatóság, tartalom elrejtése alatt azt értjük, hogy a szöveg színe ne legyen azonos a háttér színével, ezáltal több kulcsszót is tartalmaz, de mivel nem látszik, az egyértelműen a keresőrobotoknak szól. Bár azt gondolhatják, hogy ez segíti a rangsort, kétségtelenül büntetést von maga után. Legyen a lehető legátláthatóbb a Google-lal, beleértve a kiváló minőségű tartalmat is.
7. Mutassa meg, hogy megbízható, törvényes vállalkozása van
A Google a legmagasabb színvonalú élményt kívánja nyújtani azoknak a látogatóknak, akik a elsődlegesen a Google-t használják keresésre. A mega-óriás keresőmotor biztosítani akarja a nagy tapasztalattal rendelkező olvasóit afelől, hogy a keresési lista eredménye pontos és releváns. Ezért a Google hajlamos előnyben részesíteni a kiváló minőségű, zökkenőmentes ügyfélélményt kínáló weboldalakat. Weboldalának optimalizálásával növelheti weboldala rangsorát, valamint csökkentheti annak esélyét, hogy büntetést kapjon.
8. Az URL-t az embereknek és ne a keresőrobotoknak írja
Ha el akarja kerülni, hogy a weboldala vagy csak annak egy bizonyos oldala maga után vonja a Google büntetését, akkor az URL legyen egyértelmű, egyszerű és a felhasználónak szóljon. Az rendben van, hogy az URL tartalmaz kulcsszót vagy kulcskifejezést, de az a fontos, hogy legyen összhangban, egyezzen az oldal tartalmával. Az olvasók figyelmét keltse fel, ne a keresőrobotokét!
9. Link spamalés más weboldalakra
Kerüljük a fölösleges külső hivatkozásokat más oldalakra! A link spamalés az, amikor manuálisan vagy egy automatizált másik platform segítségével kerülnek linkek más oldalakra, annak reményében, hogy ez segíti a SEO-t. Az emberek nem szeretik az ilyen linkeket, ezért a Google megjelöli ezeket az oldalakat, amelyek linkspamalést használnak és bünteti.
10. Nem vesszük észre a feltört weboldalt
A weboldalak feltörése, „hekkelése” egyre nagyobb gond. Amikor a Google keresőrobotok feltört oldalt találnak, egy megjegyzést tesznek az oldal mellé, hogy „feltört oldal”, ami talán még rosszabb, mintha más miatt büntetne. Az oldal feltörését például elkerülheti azzal, ha a weboldalát rendszeresen karbantartja.
11. Álcázás
Bár kevésbé gyakori, az álcázás az, amikor a weboldalak és azok bizonyos oldalai megpróbálják „átverni” a Google-t azzal a „black hat” SEO taktikával, hogy egy másik weboldalt mutatnak meg az embereknek, mint a Google-nak. Ez alattomos átirányítási hivatkozások használatával történik. A Google megbünteti azokat a weboldalakat, amelyek ezt teszik, mert a keresőóriás meg akarja győződni arról, hogy a felhasználók ne kattintsanak a linkre azt gondolva, hogy egy helyre mennek, csak hogy egy teljesen másik webhelyre irányítsák át őket a kívánt információk nélkül..
12. Nincs kimenő link
A kimenő linkek fontosak annak igazolására, hogy hiteles vállalkozása van és nem fél összekapcsolni a weboldal látogatóit más hiteles weboldalakkal és vállalkozásokkal. Fontos, hogy minőségi linkeket helyezzünk el a megbízható, hiteles weboldalakra, hogy ne tűnjön spam jellegű linkelésnek és ne kapjunk büntetést. Lehet, hogy nem akarja, hogy a látogatók elhagyják a legfontosabb oldalait, de a blog például egy jó hely az ilyen linkek elhelyezésére.
13. Nem ellenőrzi a káros, bejövő linkeket
Ha egy weboldalt károsnak jelölnek meg, például spam oldalakat és kétes szöveges linkeket tartalmazó oldalakat, akkor az bejövő linket hoz létre. Annak a ténynek köszönhetően, hogy a Google megtalálta ezt a linket ezen az alacsony minőségű, megjelölt weboldaloon, a Google az Ön oldalát is gyanúsnak fogja találni és elkezd vizsgálódni. Győződjön meg róla, hogy az összes bejövő linket figyelemmel kíséri! Ebben az ingyenesen használható Google Search Console lehet a segítségére, vagy egy harmadik féltől származó figyelőszolgáltatást is használhat. Ha nem biztos abban, hogy a bejövő link spam jellegű-e, egy harmadik féltől származó eszköz segítségével ellenőrizheti a Spam-pontszámot, például a Moz Link Explorer-rel vagy a SEMRush programmal.
14. Ne használja túl a horgonyszöveget
A horgonyszöveg túlzott, vagy nem megfelelő használata megölheti ez eddig elért eredményeit a keresőoptimalizálásban. A horgonyszöveg túlzott használata az egyik leggyakoribb dolog, amiért a Google büntet. Gondoskodást és figyelmet igényel a büntetés elkerülése. Egyszerűen fogalmazva, a horgonyszöveg az a tényleges szöveg, amelyre kattintva átirányíthatja egy másik oldalra vagy egy másik weboldalra. A Google azt akarja, hogy minden link természetes legyen és az embereket a kívánt információkra irányítsa.
*A horgonyszöveg ( angolul „anchor text”, amire a linket „ráültetjük, ami általában más színnel jelenik meg, mint a többi szöveg, hogy tudjuk, rá lehet kattintani
15. Mindig adja meg fizikai címét a weboldalon
Fizikai tartózkodási helye (feltéve, hogy rendelkezik ilyennel) segít elkerülni a büntetést, ezzel is megmutathatja, hogy vállalkozása hiteles, megbízható és megtalálható. Ez közvetlenül kapcsolódik ahhoz, hogy a Google hogyan rangsorolja a weboldalakat. Mindhárom adatát:
- nevét,
- címét és
- telefonszámát
fel kell tüntetnie a weboldalán
Hol lehet megnézni, hogy weboldala rendelkezik -e büntetéssel
A Google több algoritmust, valamint manuálisan végzett ellenőrzéseket alkalmaz a problémás weboldalak és jogsértések észlelésére. Időközönként nem árt ellenőrizni, hogy Önnek vagy webmesterének, hogy megbüntették -e már. A folyamat elég egyszerű. Először jelentkezzen be a Google Search Console -ba, amely egy teljesen ingyenes eszköz, és ellenőrizze a büntetéseket. Ezután ellenőrizze üzeneteit, hogy nem kapott -e új értesítést büntetésről. Egy másik hely, ahol kereshet, a bal oldali sávban található Kézi műveletek allink alatt.
Következtetés: Kerülje el a Google keresési büntetését könnyedén
A Google havonta több százezer büntetést oszt ki. Ezek közül sokat el lehetett volna kerülni. A Google büntetései teljesen elkerülhetők a szankciókhoz vezető szabályok alapvető megértésével és azok elkerülésével. A Google Search Console segítségével nyomon követheti webhelye rangsorolását bizonyos kulcsszavak és kifejezések tekintetében. Ezután kijavíthatja a meglévő problémákat, hogy elkerülje a büntetést.