+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

5 jó ok a weboldal karbantartására

2020 febr 14 | biztonság, karbantartás, weboldal

"
fűnyírás géppel

Ki törődik a WordPress honlapjával?

Weboldala kritikus fontosságú a vállalkozása számára. A nagy és kicsi weboldalakon is folyamatosan biztonsági réseket keresnek a robotok, ezért a WordPress weboldalak ki vannak téve a sérülékenységük miatt a visszaéléseknek a szoftver, a témák és a bővítmények megfelelő frissítése nélkül. Miközben Ön a weboldala javítgatásával, a korábbi webdesignerének felkutatásával van elfoglalva, vagy éppen a tartalom frissítésével küzd, a versenytársak kiszolgálják az ügyfeleiket, új termékeket és szolgáltatásokat vezetnek be, folytatják mindennapi tevékenységüket.

Tényleg van ideje arra, hogy a weboldalát rendesen karban tartsa? Ért is hozzá?

Ön egy olyan vállalkozás tulajdonosa, ahol Ön a felelős a cége honlapjának kezeléséért? Talán az oldala online kereskedéssel is foglalkozik, és azt szeretné, ha a weboldal naponta annyi ügyfelet hozna, amennyit csak lehet. Ha igen, akkor már biztosan tudja, hogy egy weboldal fenntartása, karbantartása sok munkával jár.

A weboldala karbantartása benne van a rendszeres teendői között? Ha a válasz nem, az nem jó hír. Ha nem tartja karban a weboldalát, akkor valószínűleg nem is találkozik egy csomó problémával – most. Sok oka van annak miért kell a weboldalat frissíteni, karbantartani, de most mi csak ötöt említünk meg.

1.

Nem árt az ellenőrzés

Lehet, hogy most első pillantásra úgy tűnik, hogy az oldal jól működik.
Garantáljuk, hogy karbantartás nélkül előbb-utóbb találkozni fog olyan hibával, amivel foglalkozni kell. A legkisebb probléma is hatással lehet az ügyfeleire, a weboldalára vagy az üzleti tevékenységére. Némelyik kisebb probléma, mint például egy törött link, vagy egy nagyobb, például egy hibás oldal ( 404 page not found) konverzió vesztéshez vezethet.

Legyen a probléma kicsi vagy nagy, nem szabad megengedni, hogy az ügyfél találja meg Ön előtt, mert minden olyan weboldal, ahol látszik a karbantartás hiánya, arra enged következtetni, hogy a tulajdonos „nemtörődöm”, hanyag. Ez az utolsó dolog, amit éreztetni akarunk az ügyfeleinkkel, amikor éppen azon gondolkodik, hogy megvásárolja-e a termékét vagy szolgáltatását.

2.

Legyen naprakész

A platform, amin a weboldala fut és amibe 1-2 évvel – vagy akár 10 évvel ezelőtt – pénzt, időt és energiát fektetett be, bár biztosan nem olyan, mint amilyenen a jelenlegi weboldal fut. Előfordulhat, hogy jelentős változások történtek az elmúlt hetekben, hónapokban. Ezek a változások vonatkozhatnak a SEO-ra, a webhely teljesítményére vagy akár a használhatóságra. A weboldal karbantarthatósága biztosítja, hogy a platform el tudja fogadni, alkalmazza ezeket a változásokat, bármi is legyen az.

3.

Biztonságos marad

Ez az egyik legfontosobb ok arra, hogy a weboldalat karban kell tartani és frissíteni kell. Egyetlen cég weboldala sem sérthetetlen, de egy rosszul karbantartott, elhanyagolt oldal jó eséllyel lesz feltörés áldozata. Értékes személyes adatok, amelyek fontosak az Ön számára, vagy ami még rosszabb, az ügyfelei adatainak biztonsága is veszélybe kerülhet. A biztonság egy dolog, de ha ki is javítják, a jó hírneve és a márka is sérülhet.

A weboldalának a karbantartása és biztonságának megőrzése azt mutatja az ügyfeleinek, hogy Ön törődik az ő online biztonságukkal is. Senki nem akar olyan cégtől vásárolni, amelyik a gondoskodást, a törődést nem tekinti elsődleges szempontnak. A weboldal karbantartása és biztonságosan tartása egy remek módja annak, hogy elnyerje leendő ügyfelei bizalmát.

4.

Google rangsorolás

A Google-on belüli rangsorolást is befolyásolja, hogy hogyan tartjuk karban a weboldalt. A „white hat” SEO gyakorlat magában foglalja, a webhely betöltődésének gyorsaságának biztosítását, zökkenőmentes használatát megszakítások nélkül, ami egy kiváló felhasználói élményhez vezet. Ennek eredményeként a megfelelően karbantartott és gyorsan betöltődő weboldalával az ügyfelei elégedettek lesznek, hosszabb időt töltenek az oldalon és másnak is ajánlani fogják. Mindezek kiváló online minősítést eredményeznek, ami növelheti webhelye konverzióit és értékesítését.

5.

Pénzt takarít meg

Az informatika az egyik leggyorsabban fejlődő iparág. A technológia gyors ütemben változik, ami azt jelenti, hogy ennek megfelelően frissíteni kell a weboldalát, lépést kell tartani. Lehet abban gondolkodni, hogy 2 évente majd csinál egy „nagytakarítást”, „felújítást” végez, de elég költséges lehet. Ez a választás azt eredményezi, hogy kisebb feladatok, amiket pár perc alatt el lehetne végezni rendszeresen, nagy projektekké duzzadnak, ami időbe és pénzbe kerül. Éppen ezért a legjobb, ha rendszeresen, bizonyos időközönként ( pl. havonta 1x) megteszi a szükséges frissítéseket, karbantartásokat az oldalán. Ezt a legcsekélyebb költségvetés is elbírja. Hosszú távon mindenképpen ez a célravezető megoldás.

Érdemes a havi fenntartási költségekkel is tervezni és szakemberre bízni a weboldalának karbantartását, frissítését.

Ezért ajánlunk minden általunk készített weboldalhoz egy havi karbantartási csomagot is, hogy weboldalát biztos, szakértő kezekben tudhassa.