Mindenki másképp csinálja. Én így. Nézzük, hogyan!
Miután felkeresnek a weboldal készíttetés szándékával, meg kell ismernem az igényeket, elképzelést, kell, hogy legyen egy kis rálátásom a vállalkozásra, az iparágra. Ez többféleképpen történhet:
- vagy egy hosszabb beszélgetés keretében
- vagy ha az ügyfél tudja mit szeretne, konkrét elképzelése van leírja, ha hiányos, kérdéseimmel segítem
- vagy küldök egy kérdőívet, amiben minden benne van, ami az induláshoz szükséges
Előtte érdemes átgondolni mit is szeretnénk. Minél több kérdésre kapok választ, annál jobb 🙂
Miután feltérképeztem az igényeket, tudom mit szeretne az ügyfél elkészítem az árajánlatot. Az árajánlat elfogadása után elküldöm a szerződést, melynek aláírása után kezdődhet a munka. Nem kérek előleget. Fizetésre csak a befejezett munka átadása után kerül sor.
Új weboldal készítése esetén beregisztráljuk a domain-t.
Az ügyfél elküldi a grafikai anyagait ( ha van, pl. logó), szöveg(ek)et, képeket. Ha nincsenek saját képei, akkor keresek, ha van rá igény, szövegírásban is segítek.
Régi weboldal felújításakor a tartalom többnyire már rendelkezésre áll, módosítás történhet.
Könnyebb tervezni, ha már megvan a tartalom és a leendő weboldal tulajdonosa tudja mit is szeretne. Kicsit beleásom magam az ügyfél által képviselt iparágba, inspirálódom, utánaolvasok ennek-annak. Ha összeállt a kép, akkor elküldöm az ügyfélnek a mintaoldalt, egy demót, amin igényei szerint módosítunk, ha kell, akár több körben is. A végleges oldalt a tesztelés után adjuk át.
Ha minden tetszik és az ügyfél jóváhagyta, élesítjük az oldalt és elküldöm a számlát.