Egy dolgot már az elején leszögezhetünk: a képek fontosak. Néha egy jól megválasztott kép többet mond minden szónál. Jobban vonzza a tekintetet, mint bármilyen frappáns szöveg. Nehezen tudunk elképzelni egy weboldalt képek nélkül. A sok szöveget tartalmazó, például valamilyen oktatással kapcsolatos honlapok is használnak képeket, ha másért nem, hát azért, hogy jobban szemléltessenek valamit.
Sajnos manapság egyre kevesebbet olvasnak az emberek, ( a rossz szövegértésről nem is beszélve) ezért a beszédes képeknek még nagyobb jelentősége van.
Az alábbi cikkben megnézzük milyen képeket érdemes alkalmazni a weboldalunkon és ezeket hol szerezhetjük be.
Weboldalra szánt képek mérete és ajánlott felbontása
A weboldalra szánt képek mérete maximum 1 MB/darab legyen. Természetesen függ attól, hogy háttérképként vagy csak bélyegképként fogjuk használni. Minél több nagyméretű képet teszünk fel az oldalunkra, annál lassabban fogja betölteni a böngésző. A türelmetlen látogató nem fogja megvárni, amíg egy nagyobb méretű kép betöltődik, főleg nem, ha a drága mobilnetjét használja.
Célszerű a képek méretét a weboldalra optimalizálni, azaz egy programmal a böngésző számára is „könnyen fogyaszthatóvá” tenni. Milyen meglepő, erre is találunk megoldásokat a neten. 🙂
A másik lehetőség, hogy letiltjuk a nagy méretű kép, háttérkép megjelenését a mobil eszközökön.
A webes képek felbontása 72 dpi (dot per inch = képpont inchenként) Csak a teljesség kedvéért: a nyomatáshoz használt képek javasolt felbontása 300 dpi.
SEO (Keresőoptimalizálás)
Mindenki szeretné, ha a weboldala a keresőkben az első helyen vagy legalábbis az első oldalon jelenjen meg. A legnagyobb kereső, a Google algoritmusa gyakran változik. Nem lehet pontosan tudni, hogy milyen szempontok alapján rangsorol a rendszer de néha azonban közzé tesznek egy-két információt erről. A legutóbbi változás eredményeképpen, -többek között- a Google előrébb sorolja azokat a weboldalakat, amelyek képeinek van címe, felirata illetve „alt szövege” azokkal szemben, melyeknek nincs.
( „alt szöveg” : ha valami oknál fogja mégsem jelenne meg a kép, a látogató akkor is tudja milyen képnek kellene ott lennie, például „img08.jpg” helyett „kék cipő”.)
A másik előnye a kép elnevezésének, hogy sokan kép alapján találnak rá arra, amit keresnek. Ha valaki a „kék cipő”-re keres rá, az „img08.jpg” nevű képeket természetesen nem fogja felhozni találatként a kereső, még a „kék cipő.jpg” kép megtalálására nagyobb az esély.
Mindent összevetve, a képekre szükség van. A sok kép elvonhatja ugyan a látogató figyelmét a lényeges tartalomról, a szövegről, de ha szem előtt tartjuk a kép és szöveg egyensúlyát, akkor erre biztosan nem kerül sor.