+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Mielőtt weboldalt készíttet, ezeket gondolja át

2018 máj 15 | tervezés, weboldal

"
összegyűrt papír, toll

Az alábbi cikkben összeszedjük azokat a megfontolandó dolgokat, amit érdemes átgondolni mielőtt felkeres egy szakembert weboldal készítés szándékával. Egy magára valamit is adó weboldal készítő ezeket úgyis meg fogja kérdezni vagy valami nagyon hasonlót, tehát jobb felkészülni rá. Lehet, hogy többet, lehet, hogy kevesebbet fog kérdezni, de nagyjából az alább felsorolt kérdésekre szeretne választ kapni. Időt és energiát spórolunk meg magunknak és a weboldal készítőjének is ha kicsit felkészülünk a válaszokkal. Fontos a tervezés szempontjából, fontos a cél meghatározása miatt ( honnan hová akarunk eljutni) de a legfontosabb amiatt, hogy az ügyfél azt kapja, amiért fizet).

Régi vagy új?

Egy régebbi weboldalát szeretné új köntösbe öltöztetni vagy egy teljesen új weboldalt szeretne a nulláról? Ha egy régi weboldalát szeretné felfrissíteni mi az, amiket szeretne megtartani és mi az, amire nem lesz szüksége? ( funkciók, grafika, képek, tartalom, stb. )

Domain név

Új weboldal esetében van  már domain neve? Szerencsés, ha a domain név „beszédes”, azaz valamilyen formában tartalmazza a tevékenységünket is.  Keresőoptimalizálás szempontjából kifejezetten előnyös lehet. 

Áttekintés a cégéről

Mivel foglalkozik a cége? Mi a szándéka a weboldallal? ( ügyfélszerzés, eladás, információnyújtás, stb. ) Van határideje a weboldal elkészítésének? ( például valamilyen pályázatra való jelentkezés egyik feltétele lehet, hogy a pályázónak legyen weboldala)

Célpiac

A tervezés egyik fontos lépése a célpiac meghatározása. Kiket akarunk megszólítani? Gyerekeket? Felnőtteket? Férfiakat? Nőket? Zalaegerszegieket? Milyen problémával kereshetik meg a látogatók az ön weboldalát és ön milyen megoldást kínál? Miben nyújt ön mást, mint a versenytársai?

Tartalom

Milyen menüpontokat szeretne? ( Maximum 10 ajánlott. Ennél több esetben könnyen „elveszik” a látogató. Egy webshop esetében kicsit más a helyzet.) Milyen képeket szeretne használni? ( sajátot, ingyenes stock fotót vagy jó minőségű profi fotót vásárolna?)

Design

Van már logója? Milyen színeket szeretne a weboldalon látni? A színek pszichológiája egy külön tudomány. Ebben a témában több értekezés és könyv is található mind az interneten, mind pedig nyomtatásban. Milyen betűtípust szeretne? Vagy ezt inkább a tervezőre bízná?

Marketing

Szuper, hogy lesz egy weboldala, de gondolt már arra, hogy hogyan fogják Önt megtalálni? Van már kidolgozott stratégiája? Hirdetni fog? Hol? Mindenki szeretne a Google keresőjében az első oldalra kerülni. Ennek több módja is lehet. (p. SEO vagy más néven keresőoptimalizálás, vagy Google Adwords hirdetés, stb. ) Szükség lesz landing page-re?

Vállalkozásának, üzletének fizikai boltja is van? Ebben az esetben érdemes a Google Cégem szolgáltatását is igénybe venni.

Karbantartás

A karbantartás esetében beszélhetünk a technikai oldalról, illetve átvitt értelemben a tartalom karbantartásáról. A weboldalunk ki van téve annak a veszélynek, hogy ha nem frissítjük rendszeresen feltörhetik. Ezt senki nem szeretné. Tehát ezt mindenképpen ajánlott megtenni. A tartalom frissítése fontos a keresőoptimalizálás szempontjából is illetve saját üzletünk érdeke is. ( újdonságok, akciók, hirdetmények, aktualitások stb. eljuttatása a célközönségnek). Ön is frissítheti a tartalmat, de mi is szívesen megtesszük ön helyett, ha inkább ezt szeretné. Fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a weboldal tartalmáért a weboldal tulajdonosa felel. A megrendelő által elküldött szövegeket, képeket tesszük fel a weboldalra, illetve az általunk választott jogtiszta képeket töltjük fel a megrendelő előzetes jóváhagyása után.

Reméljük sikerült összefoglalni nagy vonalakban milyen szempontokat kell figyelembe venni egy weboldal készíttetése előtt. Több kritériuma lehet annak mitől jó egy weboldal. Ha úgy vesszük, egy weboldal sosincs készen. Folyamatosan gondoskodnunk kell róla, hogy mind technikailag, mind pedig tartalmilag „frissen tartsuk”.

Ügyfeleinknek a fenti témában összeállított kérdőívet küldünk ki ( egy kicsit kibővítve), ami alapján születik meg az árajánlat.