+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Miről posztoljunk a Facebookon? – 2. rész

2023 júl 26 | Facebook, marketing

Sokan bizonytalanok, hogy miről posztoljanak a Facebookon, és hogyan növelhetik közösségük aktivitását. Habár nincs egyetlen univerzális képlet, amely minden esetben beválik, tapasztalatok alapján vannak olyan tippek és ötletek, amelyek segíthetnek.

Sokan azt is mondják, hogy a Facebook-nak leáldozott. Más platformok működnek igazán. Ebben is lehet igazság, de ha az Ön célközönsége leginkább a Facebook-on van jelen, akkor Önnek is ott kell tevékenykednie.

Még a korábbi részben többnyire általánosságokról írtunk, a mostani cikkben bemutatjuk, hogyan lehet a Facebookon követő tábort növelni, lájkokat szerezni, aktivitást elérni. Mi kell ehhez? Miről posztoljunk?

8 téma tipp

  1. Használja ki a weboldal tartalmát: Ha a weboldalán található olyan tartalom vagy bejegyzés, amelyekről a Facebook közönsége még nem tud, akkor ezeket érdemes bejegyzéseken keresztül megosztani. Hozzon létre bejegyzéseket, amelyek linkeket tartalmaznak a weboldalra, és írjon hozzájuk egy rövid szöveget. Terelje a forgalmat a weboldalra! Egy későbbi Google Ads kampány esetében könnyebb lesz elérni azokat, akik már jártak a weboldalon, tehát már valmilyen érdeklődést mutattak a terméke vagy szolgáltatása iránt. 
  2. „Háttérmunka” megosztása: felkészülés egy munkára, előkészületekről akár egy rövid szöveges összefoglaló képekkel, de a videó itt is jó választás lehet.
  3. Új munkák befejezése: képekkel, esetleg videóval mutassa be új munkájánk eredményét, esetleg az elégedett ügyfél véleményével.
    (Ehhez azért előtte nem árt engedélyt kérni.)
  4. Aktualitások, hírek, újdonságok megosztása
  5. Szakmába vágó cikkek: Keresgéljen olyan cikkeket, amelyek kapcsolódnak tevékenységéhez. Például, ha egy klímás vállalkozást működtet, tegyen ki egy olyan cikket, amelyek időjárásjelentéssel vagy klímaváltozással foglalkozik. Fontos, hogy olyan oldalakról származzanak ezek a cikkek, amelyek nem a konkurenciája promócióját szolgálják.
  6. Hitelességet erősítő posztok: tegyen közzé ügyfélvéleményeket, esettanulmányokat, média megjelenést, ahol Önről írtak, filmet forgattak, stb.
  7. Személyes dolgok: milyen szakmai képzésen vett részt, milyen eredménnyel zárult, hogyan érezte magát. Fotó egy családi kirándulásról a hétvégén, közös sütés-főzésről, kutyasétáltatásról. Milyen önkéntes munkában vett részt, melyik alapítvány hogyan támogatta, stb.
  8. Vicces képek vagy videók: alkalmanként, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak tevékenységéhez.

További tippek a Facebook közönségünk növelésére

Fontos, hogy állandóan kapcsolatban maradjon a közönségével. Ha éppen nincs semmi, amit írhatnánk, akkor csak kívánjunk jó hétvégét egy szép képpel. Ez azért a legutolsó megoldás legyen. 🙂

1. Interakció kiváltása

Törekedni kell arra törekedj, hogy interakciót váltsunk ki: mint például lájkokat, megosztásokat és követéseket:

  • Időnként megtehetjük az is, hogy lájkokat, követést és megosztást kérjünk: Hívja fel figyelmet arra, hogy ezáltal az újdonságokról és változásokról ne maradjanak le.
  • Kérdezzen meg valamit, hogy ösztönözze a válaszadást és a közösség interakcióját. Akár azt is meg lehet kérdezni, hogy miről olvasnának szívesen. Lehet a kérdés, téma megosztó is. Sőt!

Minél nagyobb interakciót sikerül kiváltani, a Facebook annál inkább azt fogja „gondolni”, hogy az egy jó bejegyzés, ezért több embernek fogja megmutatni.

2. Facebook nyereményjáték alkalmazása

A nyereményjáték lehetőséget ad arra, hogy a követői részt vegyenek egy interaktív és izgalmas tevékenységben, miközben ráirányítja a figyelmüket a vállalkozására és az ajánlataira.

 

A Facebook nyereményjáték használatának előnyei:

  • Növeli a közösség aktivitását és interakcióját: A nyereményjáték részvételre ösztönzi a követőket, és ezáltal növeli az interakciót a bejegyzéseidben. Az emberek hajlamosak megosztani és lájkolni a játékkal kapcsolatos tartalmakat, ami további láthatóságot és elérhetőséget eredményez.
  • Új követők és potenciális ügyfelek szerzése: A nyereményjáték megnyeréséért sokan új embereket hozhatnak be a közösségébe, akik később potenciális ügyfelekké válhatnak. A játék révén olyan emberek is felfedezhetik vállalkozását, akik korábban nem voltak vele kapcsolatban.
  • Adatgyűjtés és piackutatás: A nyereményjáték során beszerezheti be a résztvevők adatait, például az e-mail címüket vagy demográfiai információkat. Ez lehetővé teszi az Ön számára, hogy jobban megismerje a célközönségét és testreszabottabb marketing stratégiákat dolgozzon ki.

Összegzésül: a fentieket ne tekintsük általános receptnek. A tapasztalatok alapjn ezek azért jól bevált módszerek, de mégsem biztos, hogy mindenkinél működik.