Sokan bizonytalanok, hogy miről posztoljanak a Facebookon, és hogyan növelhetik közösségük aktivitását. Habár nincs egyetlen univerzális képlet, amely minden esetben beválik, tapasztalatok alapján vannak olyan tippek és ötletek, amelyek segíthetnek.
Sokan azt is mondják, hogy a Facebook-nak leáldozott. Más platformok működnek igazán. Ebben is lehet igazság, de ha az Ön célközönsége leginkább a Facebook-on van jelen, akkor Önnek is ott kell tevékenykednie.
Még a korábbi részben többnyire általánosságokról írtunk, a mostani cikkben bemutatjuk, hogyan lehet a Facebookon követő tábort növelni, lájkokat szerezni, aktivitást elérni. Mi kell ehhez? Miről posztoljunk?
8 téma tipp
- Használja ki a weboldal tartalmát: Ha a weboldalán található olyan tartalom vagy bejegyzés, amelyekről a Facebook közönsége még nem tud, akkor ezeket érdemes bejegyzéseken keresztül megosztani. Hozzon létre bejegyzéseket, amelyek linkeket tartalmaznak a weboldalra, és írjon hozzájuk egy rövid szöveget. Terelje a forgalmat a weboldalra! Egy későbbi Google Ads kampány esetében könnyebb lesz elérni azokat, akik már jártak a weboldalon, tehát már valmilyen érdeklődést mutattak a terméke vagy szolgáltatása iránt.
- „Háttérmunka” megosztása: felkészülés egy munkára, előkészületekről akár egy rövid szöveges összefoglaló képekkel, de a videó itt is jó választás lehet.
- Új munkák befejezése: képekkel, esetleg videóval mutassa be új munkájánk eredményét, esetleg az elégedett ügyfél véleményével.
(Ehhez azért előtte nem árt engedélyt kérni.) - Aktualitások, hírek, újdonságok megosztása
- Szakmába vágó cikkek: Keresgéljen olyan cikkeket, amelyek kapcsolódnak tevékenységéhez. Például, ha egy klímás vállalkozást működtet, tegyen ki egy olyan cikket, amelyek időjárásjelentéssel vagy klímaváltozással foglalkozik. Fontos, hogy olyan oldalakról származzanak ezek a cikkek, amelyek nem a konkurenciája promócióját szolgálják.
- Hitelességet erősítő posztok: tegyen közzé ügyfélvéleményeket, esettanulmányokat, média megjelenést, ahol Önről írtak, filmet forgattak, stb.
- Személyes dolgok: milyen szakmai képzésen vett részt, milyen eredménnyel zárult, hogyan érezte magát. Fotó egy családi kirándulásról a hétvégén, közös sütés-főzésről, kutyasétáltatásról. Milyen önkéntes munkában vett részt, melyik alapítvány hogyan támogatta, stb.
- Vicces képek vagy videók: alkalmanként, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak tevékenységéhez.
További tippek a Facebook közönségünk növelésére
Fontos, hogy állandóan kapcsolatban maradjon a közönségével. Ha éppen nincs semmi, amit írhatnánk, akkor csak kívánjunk jó hétvégét egy szép képpel. Ez azért a legutolsó megoldás legyen. 🙂
1. Interakció kiváltása
Törekedni kell arra, hogy interakciót váltsunk ki: mint például lájkokat, megosztásokat és követéseket:
- Időnként megtehetjük azt is, hogy lájkokat, követést és megosztást kérjünk: Hívja fel figyelmet arra, hogy ezáltal az újdonságokról és változásokról ne maradjanak le.
- Kérdezzen meg valamit, hogy ösztönözze a válaszadást és a közösség interakcióját. Akár azt is meg lehet kérdezni, hogy miről olvasnának szívesen. Lehet a kérdés, téma megosztó is. Sőt!
Minél nagyobb interakciót sikerül kiváltani, a Facebook annál inkább azt fogja „gondolni”, hogy az egy jó bejegyzés, ezért több embernek fogja megmutatni.
2. Facebook nyereményjáték alkalmazása
A nyereményjáték lehetőséget ad arra, hogy a követői részt vegyenek egy interaktív és izgalmas tevékenységben, miközben ráirányítja a figyelmüket a vállalkozására és az ajánlataira.
A Facebook nyereményjáték használatának előnyei:
- Növeli a közösség aktivitását és interakcióját: A nyereményjáték részvételre ösztönzi a követőket, és ezáltal növeli az interakciót a bejegyzéseidben. Az emberek hajlamosak megosztani és lájkolni a játékkal kapcsolatos tartalmakat, ami további láthatóságot és elérhetőséget eredményez.
- Új követők és potenciális ügyfelek szerzése: A nyereményjáték megnyeréséért sokan új embereket hozhatnak be a közösségébe, akik később potenciális ügyfelekké válhatnak. A játék révén olyan emberek is felfedezhetik vállalkozását, akik korábban nem voltak vele kapcsolatban.
- Adatgyűjtés és piackutatás: A nyereményjáték során beszerezheti be a résztvevők adatait, például az e-mail címüket vagy demográfiai információkat. Ez lehetővé teszi az Ön számára, hogy jobban megismerje a célközönségét és testreszabottabb marketing stratégiákat dolgozzon ki.
Összegzésül: a fentieket ne tekintsük általános receptnek. A tapasztalatok alapjn ezek azért jól bevált módszerek, de mégsem biztos, hogy mindenkinél működik.