+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

A győztes stratégiák

Kell egyáltalán weboldal?

 

Ezt a kérdést majdnem minden kezdő vállalkozó felteszi magának. A közösségi média (social media)  platformok  egyre növekvő kifinomultságának köszönhetően az online kapcsolatok kiépítése most könnyebb, mint valaha. A Forbes Magazin cikke szerint  jelenleg több mint 40 millió aktív kisvállalati oldal van a Facebookon*. Az elmúlt néhány év során a szociális platform folyamatosan olyan új fejlesztéseket vezetett be, amelyek a felhasználókat még jobban az oldalhoz “kötötte”. Ha próbált már valaha is egy  Facebookban tárolt videót megosztani egy nem Facebook felhasználóval, akkor ezt a jelenséget tapasztalhatta. A videónak nincs “otthona” a Facebookon kívül, ami azt jelenti, hogy barátjának meg kell látogatnia a közösségi hálózatot, hogy megnézze (akár van fiókja, akár nem).

A cég most még nagyobb hangsúlyt fektet a saját webhelyén található (organikus) tartalomra, szemben azokkal a linkekkel, amelyek a felhasználókat a Facebook-on kívülre irányítják. Például a Facebook-ra feltöltött videó nagyobb organikus találatot fog eredményezni, szemben annak a videónak a linkjével, amit a  YouTube-on keresztül töltenek fel. És más platformok is követik ezt a módszert.

Tehát tényleg szüksége van arra a weboldalra?

Üzleti weboldal versus Facebook oldal: Melyik a legjobb?

 

Nagy a kísértés, de még ne vesse el végleg a céges weboldal létrehozásának gondolatát! Ha marketinges sikereket fog elérni a platformok korában, akkor szüksége lesz egy helyre, egy weboldalra, ami mindennek a központi magja lesz.

Ebben a cikkben arról lesz szó, miért maradnak az üzleti weboldalak, miért nem avulnak el.

1. Kisebb a  verseny

 

A Facebookon folyó verseny nagyon kemény. A BuzzSumo beszámolója szerint a márkák által létrehozott Facebook bejegyzések átlagos száma 2017 januárja óta több mint 20% -kal esett vissza. A vállalat több mint 880 millió bejegyzést elemzett, és az összegyűjtött átlagos megbízások számát 340-ről 264-re csökkentette az év első 6 hónapjában.

Egyszerűen megfogalmazva, most már több tartalom keletkezik, mint amennyi idő van arra, hogy megemésszük, felfogjuk, elolvassuk.

Az átlagos hírcsatornák 1,500 történetet jelenítenek meg, a Facebook szerint. A vállalat termékmenedzsment igazgatója tavaly elmondta a TechCrunch-nak, hogy a tipikus Facebook felhasználók 2016-ban 50 százalékkal növelték azoknak a számát, akik “lájkolták” az oldalukat. Minél több oldalt “lájkol” valaki, minél több barátja van valakinek, annál több versenytárssal kell megbirkóznia.

Hasonlítsa össze ezt azzal, amikor valaki az Ön üzleti weboldalának szentel osztatlan figyelmet, – még akkor is, ha ez csak néhány másodpercig tart. Kell tennie Önnek valamit azért, hogy a forgalmat, a látogatókat az Ön oldalára terelje? Igen, de ez nem az, ami egy organikus keresési stratégiával elérhető. Az “inbound” marketinget* alkalmazó vállalatok az induláskor nagy versenybe szállnak be a kulcsszó kutatással, de a verseny jelentősen csökken az idő múlásával, a következetesen beleadott munkával.  Ezzel szemben a Facebook verseny csak valószínűleg nő, nőhet.

*”inbound marketing” – olyan online marketing stratégia, amely az ügyfelek vásárlási útjának minden szakaszában releváns és hasznos tartalmak révén történő értékesítése és értéknövelése révén összpontosul. A “inbound” marketing révén a potenciális ügyfelek olyan csatornákon keresztül találnak rá Önre, mint például a blogok, a keresőmotorok és a közösségi média.

2. Ön tartja ellenőrzése alatt az élményt

Egy másik érv a cég honlapjának fenntartására

 

Ön 100% -ban irányítja a márka élményét. A jól megtervezett weboldal a vállalat jövőképének, értékeinek és szolgáltatásainak bővítésével fog működni. Nemcsak értékes információkat fog adni a látogatóknak, hanem segít abban, hogy jobban megértsék az ön egyedi eladási ajánlatát. Persze, személyre szabhatja a Facebook üzleti oldalát is egy háttérfotóval. De a nap végén még mindig úgy néz ki az oldal … Na, Facebook! A ma elérhető annyi választási lehetőséggel, a potenciális ügyfelek azt szeretnék tudni, hogy mitől különbözik ön a versenytársaitól. A cég honlapja sokkal inkább elősegíti a márka történetének megismerését és a márka iránti elköteleződését. Továbbá, a Facebook folyamatosan változó algoritmusa nem lesz hatással az ön weboldalára. Harmadik fél webhelyére való hivatkozás azt jelenti, hogy azok szolgáltatási feltételeiket is követi, akár tetszik akár nem.

3. A lehetséges vásárló megszerzése

 

Az nagyon jó, ha natív platformokon tartalmat hozunk létre, de nincs lehetőség a potenciális e-mail címek rögzítésére. A Data and Marketing Association szerint az e-mail továbbra is a legmagasabb ROI*-t jelenti a modern marketingesek számára. Ha megvan valakinek az e-mail címe, akkor lehetőség nyílik arra, hogy a megfelelő marketing üzenettel a megfelelő időben érjük el. Bár a Facebook is ideális új érdeklődők vonzására, de mégsem ad meg mindent, amire szükség van az értékesítési ciklus befejezéséhez. Ideális esetben azt szeretné elérni, hogy a Facebook követői eljussanak a weboldalára, ahol feliratkozhatnak (pl. hírlevélre) ezáltal továbbra is kapcsolatban maradnak. Nem lehet garantálni, hogy az ön  Facebook követőinek hírcsatornájában fel fog tűnni az ön weboldalára utaló link, vagy videó, de abban reménykedhet,  hogy a beérkező levelek között felismerik. Szóval, hogyan szerezheti meg az email címüket az első helyen?  Hozzon létre egy visszautasíthatatlan ajánlatot ( pl. ingyen tanulmány letöltése), ami arra motiválja őket, hogy regisztráljanak!

Ha hosszú eladási ciklusa van, az online marketingstratégiájába bizonyára be fog tervezni a vásárlói útvonal minden szakaszára egy olyan tartalmat, ami tovább vezeti a vásárlót a weboldalán egészen a kívánt célig. Ideális esetben a honlapnak az összes online marketing tevékenységének a  központjaként kellene működnie. Használja a közösségi média csatornáit  “vevő mágnesként”, de  gondoskodjon a potenciális vásárlóiról/ügyfeleiről a  weboldalán és e-mail hírlevélen keresztül!

*ROI – return on investment – a beruházás megtérülése

 

Na most akkor mégis melyik?

Weboldal vagy Facebbook? 

Mindkettő!

 

A többség  nem támaszkodik teljesen egy platformra. Ehelyett különböző platformokat használnak olyan közösségek felépítéséhez, ahol célfelhasználóik időt töltenek. Ezután a weboldalukat használják arra, hogy a  potenciális vásárlókból valódi ügyfelek váljanak.

Lábjegyzet:  Bizonyos dolgok, mint például a minőség ellenőrzése, a potenciális vásárló valós ügyféllé konvertálása nem helyettesíthető mással, mint az üzleti weboldallal.  Ezeket csak a weboldallal lehet elérni. Néhány fogyasztói alapú vállalkozás ( például bárok, éttermek ) a Facebook használatával is jól működik, de például a B2B* esetében aligha.

Ha egy tipikus vevő hosszas kutatást végez egy vásárlási döntés meghozatala előtt, akkor a legjobb megoldás a weboldalon lévő stratégiai tartalomcsatorna segítségével irányítja őt.

*B2B – business to business – ez eladó is vállalat és a vevő is vállalat 

 (* Forrás: https://www.adweek.com )