+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Hogyan szolgáltassunk tartalmat a webdesignernek

2019 aug 18 | képek, tervezés, weboldal

"
tartalom
i
Z

Tartalom: a szavak és a képek a weboldalon  

A legtöbb szabadúszó és ügynökség ugyanazt a folyamatot követi. Az ügyfél (Ön) adja a tartalmat, amit aztán a webdesigner (én) beépít a weboldalba. Ez így teljesen rendben is van. Aköré tervezünk, amit kapunk. Ez azt jelenti, hogy a folyamat során elkerülhetetlenül eljön az a pillanat, amikor a tartalmat el kell küldeni a webdesignernek, általában egy dokumentum formájában. Sokféle kifinomult (értsd, bonyolult) módja van a tartalom összegyűjtésének, elküldésének de legtöbbször azért egyszerű. Új rendszert tanulni nehéz. Az emberek általában azt használják, amit már ismernek. Legtöbbször a Microsoft Word-öt.

Hogyan állítsam össze a tartalmat, amit majd a webdesignernek küldök?
Adunk néhány tippet, szempontot. Ezek alapján nézze át az anyagot még egyszer, mielőtt elküldi! Önmagának is időt, energiát és pénzt spórol meg, ha elsőre egyértelmű és nem kell több kört futni.

1. Győződjön meg róla, hogy ez a végleges változat

Semmi nem lassítja le a folyamatot annál, mint amikor nagy tartalmi változtatásokat kell tenni egy már majdnem kész weboldalon. Apróbb változtatások rendben vannak de egy teljesen új oldalt létrehozni, vagy teljes szekciókat mozgatni időigényes és ennek árát az ügyfél fizeti meg.

2. Minden oldal kezdődjön új lapon

Jelentéktelennek tűnhet de minden (web)oldalnak szenteljünk egy új oldalt a dokumentumban. A weboldal is oldalakra van felbontva, tehát logikus, ha tartalom dokumentumot is hasonlóképpen állítjuk össze. Sokkal könnyebb megtalálni valamit, ha egy bizonyos oldalt/részt keresünk a dokumentumban.

3. Maximum 3 színt használjon

Használjon egy sötétebb színt ( feketét vagy szürkét) a szövegre, esetleg egy másik színt a címeknek, hogy jól el lehessen különíteni egymástól a részeket és egy harsányabb színt a megjegyzéseknek! (pl. világoszöldet) Ennyi! Nem kell többet tennie! Elég időigényes valakinek a furcsa színkódjait megfejteni. Ha a tartalom dokumentumhoz jelmagyarázatra és megoldó kulcsra van szükség, akkor ott valami határozottan nincs rendben.

4. Nem kell a „dizájn”

Semmi másra nincs szükség csak a szövegre. Ha egy komplex részt szeretne leírni, mint például egy slidert vagy egy pop-up-ot ( felugró ablak), csak írjon annyit, hogy „Pop-up : szöveg a pop-up-ra”. Nem kell „megdizájnolni”. A Word-nek nincsenek annyira látványos rajzolói eszközei, de nem is erre a célra szánták. Valószínűleg sokkal fontosabb dolgai vannak annál, mint hogy az idejét a „dizájnolással” töltse – ezért fizeti a webdesignert! Formák, diagrammok és más objektumok vizuális zajt hoznak létre, ami megnehezíti a dokumentum értelmezését. Ha nem tudja jól leírni mit is szeretne, tegye be a linkjét annak az oldalnak, ahol azt az elemet látta, ami tetszik vagy hívja fel a webdesignert és beszéljék meg!

5. A kevesebb több

Csak az oldal tartalmát tegye bele a tartalom dokumentumba és a megjegyzéseit! Semmi mást.

6. Legyen következetes

Ugyanazt a stílust vigye végig a dokumentumon! Legyen egyforma a címek stílusa, ugyanolyan a kenyérszövegé, ugyancsak egyforma a felsorolásoké, stb. A következetesség „megtérül”, különösen egy nagyobb terjedelmű dokumentum esetében.

7. Küldje a képeket külön

Ne másolja és illessze be a képeket a dokumentumba! Plussz munka Önnek a beillesztés és plussz munka a webdesignernek, hogy onnan azokat kinyerje. A Word, mint ahogy pl. a Viber is összenyomja a képeket, nem a teljes méretben mennek át. Küldje a képeket eredeti méretükben csatolmányként emailben vagy használjon más felhő-alapú eszközt, mint például a Dropbox vagy Google Drive!

Összegzésül

Reméljük, hogy a fenti néhány tipp megkönnyíti mind az ügyfél, mind pedig a webdesigner munkáját és a kettőjük közötti kommunikációt. Lehet, hogy néha úgy tűnik, hogy túl egyértelmű dolgokról esik szó, de a tapasztalat mégis azt mutatja, hogy ami ez egyikünknek magától értetődő, a másikunknak ahoz magyarázat kell. Nem vagyunk egyformák.