+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

Alapvetően két típust különböztetünk meg a kinézet, elrendezés, angol szóval a layout alapján: az amerikai ( one-page – egyoldalas ) illetve a brit típust.

Amerikai ( one-page )

 

Manapság elég közkedvelt, mondhatjuk “trendi” megjelenítése a tartalomnak. A landing page is ilyen, de akár a teljes weboldalunk lehet egyoldalas. Sokan kérnek ilyet, de nem minden esetben jó ez a választás. Nézzük meg miért!

Ezt a típust leginkább akkor ajánljuk, amikor nem áll rendelkezése sok tartalom vagy csak egyszerűen nem szeretnénk olyan sok mindent elmondani. Nincsenek aloldalak, néhány menüpontból áll. ( Például: Rólunk, Szolgáltatás, Kapcsolat)

Vannak, akik nem szeretnek “görgetni” és nem is gondolják, hogy van tartalom lejjebb is, ezért fontos, hogy a kezdőoldalon elhelyezzünk egy olyan gombot, ami utal a folyatásra és görgetés nélkül is  tovább vezeti a látogatót. Ezt érdemes minden résznél megtenni.

Később bármikor átalakíthatjuk több oldalassá, ha a tartalom mennyisége megkívánja.

Brit (hagyományos)

 

Nevezhetjük akár hagyományos típusú weboldalnak is, hiszen a kezdetek óta ez volt a jellemző. Még mindig sok ilyen felépítésű honlappal találkozhatunk.

Ez a típusú weboldal jó lehet azoknak, akiknek sok mondanivalójuk van, több aloldalt szeretnének, sok információt akarnak közölni. Sőt, megkockáztatom, azoknak is jól jöhet, akiknek a célközönsége az idősebb generációhoz tartozik és nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy lefelé görgessenek. Sokszor hallottam, hogy “Igen? Lejjebb kellett volna görgetni? Nem is gondoltam volna! Azt hittem az minden, ami azon az oldalon van.” Persze lehet, hogy az idő múlásával egyre kevesebb ilyen emberrel fogunk találkozni.

Mindenesetre, ezt elkerülendő – és ez minden weboldal típusra vonatkozik – jól tesszük, ha mindjárt a kezdő oldalon, a hajtásvonal* fölé helyezzük el az egyértelmű utasításokat tartalmazó cselekvésre felszólító gombjainkat vagy legalább egy nyilat, mely mutatja, hogy merre lehet tovább haladni.

hajtásvonal: tulajdonképpen a képernyő alsó, képzeletbeli “vonala”. Amikor bejön egy weboldal az e vonal fölötti részt látjuk görgetés-  és bármilyen interakció nélkül.

Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy bármelyik típusú weboldalt választjuk, a tervezést illetően az irányelvek mindegyikre ugyanúgy vonatkoznak.

Ha kezdő vállalkozásunk van és még nincs olyan sok képünk, referenciánk, stb. érdemes az egyoldalas, one-page elrendezést választani és majd később átváltani a több oldalas, brit típusra.