+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

(Ejtsd: lending pedzs). Ez is az angolból jön, “érkező oldalnak” is nevezik, de leginkább az eredeti formájában, angolul használják.

Ez tulajdonképpen az az oldal, ahová a látogató érkezik, ami nem feltétlenül a weboldalunk kezdő oldala, sőt!

 A látogató érkezhet ide például egy hirdetésre vagy Facebook posztra klikkelve. A landing oldalnak lehet más az URL címe is, mint a fő weboldalunknak.  Ha mégis ugyanaz, akkor a landing oldalra nem lehet menüpontról navigálni és semmilyen más belső link nem vezet rá a weboldalon belül. A landing oldalra csak kívülről lehet érkezni.

Mit tartalmaz a landing oldal? Mi a célunk vele?

A landing oldal általában tartalmaz egy form-ot, űrlapot ami a látogató adatait (pl. email címét) kéri el. Az adatért, a válaszokért cserébe a látogató kap valamit: feliratkozhat egy blogra, letölthet egy ingyen tanulmányt, részt vehet egy ingyenes tanfolyamon, stb. Az oldalon rendszerint semmilyen más tartalom nincs, ami elvonhatná a látogató figyelmét arról, hogy az űrlapot kitöltse. A lényeg, hogy ne kelljen sokat szkrolloznia, lapozgatni, klikelgetni gyorsan megkapja azt, amiért ide jött. Az oldalnak egyértelműnek kell lennie, a látogató nem fog bogarászni, hogy mit is kellene itt csinálnia. Ha nem azt kapja, amit várt, már el is megy. Tehát ha azt ígérjük a hirdetésben, hogy “ide klikkelve 30%-al olcsóbban vásárolhatja meg a pehelypaplant”, akkor az oldalra érkezve egy gombot kell találnia, amire klikkelve már a “pénztárnál” találja magát a vevő. Ellenkező esetben sosem látjuk többet és saját hitelességünket is ronthatjuk egy rossz landing page-el. Egy weboldalhoz kapcsolódóan több landing page-t is létrehozhatunk, de a közös mindegyikben az, hogy egy landing page csak egy dologra fókuszáljon és gyorsan betöltődjön. Egy ilyen oldal akkor jó – magától értetődően – ha mind a látogató, mind pedig a landing page tulajdonosa megkapja, amit várt.

Íme egy példa a jó landing page layout-ra ( kinézetre, elrendezésre):

$
A hirdetésre kattintva jut el a látogató a landing page-re

form az alján cselekvésre ösztönző gomb ( iratkozzon fel, töltse le ingyenes … stb.)

pár pontban kiemelni, hogy miért is jó a látogatónak, ha feliratkozik, letölti … stb.  az alján egy kép
A hirdetésre kattintva jut el a látogató a landing page-re
"
form az alján cselekvésre ösztönző gomb ( iratkozzon fel, töltse le ingyenes … stb.)
pár pontban kiemelni, hogy miért is jó a látogatónak, ha feliratkozik, letölti … stb.  az alján egy kép

Erről a témáról is lehetne még többet írni, a fentiek csak a jéghegy csúcsa, nagyon az alapok. Több oldalas írásokat és több órás előadásokat lehet találni a neten arról, hogy milyen a jó landing page. Érdemes beleásni magunkat, sokat profitálhatunk belőle.