+36 20 9 266 686 hello@juda.hu

10 érv a weboldal mellett

2018 jan 8 | weboldal

"
webshop, webáruház

Az üzleti weboldal manapság nem csak arra jó, hogy árut vagy szolgáltatást adjunk el, hanem hogy ezeken felül valami értékeset is kínáljunk a lehetséges vásárlóknak.

A weboldal mindig készen áll arra, hogy a látogatókat kiszolgálja, információt adjon a hét minden napján, ünnepnapokon is.

Még mindig nem biztos abban, hogy kell-e üzleti weboldal a cégének a forgalom növelésére?

Íme 10 érv miért van szüksége minden vállalkozónak honlapra:

1.

Mert elvárják

Ha ez lenne az egyetlen érv a listán, az is elég lenne. Tíz vásárlóból hét elvárja, hogy legyen weboldalunk és a vásárlók több mint fele egyenesen a weboldalra látogat vásárlás előtt, hogy a termékről információt szerezzen. Ha nincs weboldala, a (türelmetlen) ügyfél el fog menni egy olyanhoz, akinek van. A ön versenytársához.

Az egyik ügyfelem mesélte, hogy azért választották őt, mert neki volt weboldala, a versenytársainak viszont nem. Úgy látszik ebben az esetben  az üzleti Facebook oldal kevésnek bizonyult. Tehát, nem csak azért van szükség weboldalra, mert elvárják, hanem azért is mert bizalomépítésre is szolgálhat.

2.

Bekerülni a jelenbe

Lehet weboldal nélkül élni? Lehet. De nem érdemes. Több mint 3,5 milliárd embernek van internet hozzáférése, és ez a szám évről évre nő. Nem számít mivel foglalkozik a cége, milyen szolgáltatásai vannak, ezt ez ember tömeget hiba lenne figyelmen kívül hagyni. Ahhoz, hogy tudjanak az ön cégéről, bekerüljön a „forgalomba” jelen kell lennie a weben. Ami nincs az interneten, az nincs is. Tehát az első és legfontosabb érv a weboldal mellett: a versenytársainak van weboldala.

3.

A hálózat ereje

Mondják, hogy az üzlethez 3 dolog kell: tőke, tudás és kapcsolatok, de ezekből is legalább 2, bármilyen kombinációban. Kijelenthetjük, hogy az üzleti élet egyik alapja a kapcsolatépítés.  Ezt minden okos üzletember tudja.   A névjegykártya átadása minden üzleti találkozó része. Minden üzletembernek megvan a maga története, hogyan kezdte, hogyan vált sikeressé.  Mi lenne, ha ezt a „névjegykártyát” egyszerre  több ezer, esetleg potenciális ügyfélnek  és partnernek tudná átadni? A weboldalán elmondhatja a történetét, mivel foglalkozik és ha esetleg szükség lenne a szolgáltatására, árucikkére tudni fogják hol és hogyan érik el önt a nap 24 órájában „nyitva tartó” üzletében. 

4.

Vásárlói vélemények

A fogyasztók kilencven százaléka azt állítja, hogy az online visszajelzések befolyásolják vételi döntéseiket. A weboldalon két legyet üthet egy csapásra: 
Mivel a lehetséges vásárlók már keresik önt vagy a márkáját, termékét az interneten, beleértve az ügyfelek ajánlásait is a weboldalon, ez nagyszerű alkalmat kínál arra, hogy jó benyomást tegyen a vevőire, potenciális ügyfeleket szerezzen.

5.

Üzleti információk

Mi az alapvető üzleti információ? Emlékszik még az Arany Oldalak nyomtatott verziójára? Vagy a  jó öreg több kötetes telefonkönyvre, amit pár évente újra kellett vásárolni? Ezek még mindig léteznek, de egyre inkább ezek online felülete kap nagyobb szerepet. A weboldalra minden információt kitehet, amit korábban akár több forrásból kellett beszerezni. Mikor van nyitva? Mit csinál?  Hogyan tudnak kapcsolatba lépni önnel? Milyen fizetési módokat választhat? Hol van az üzlete helyileg? Ha minden információt megtalálnak önnél, miért mennének máshoz?

6.

Kiszolgálás

Az üzleti információk elérhetővé tétele az ügyfelek kiszolgálásának egyik legfontosabb módja. Az ügyfelek kiszolgálásához a weboldal többféle lehetőséget is kínál. Az idő pénz, mindenkinek időből van a legkevesebb. Nem mindegy például, hogy valamilyen döntés előtt előzőleg személyesen kell-e megjelenni ahhoz, hogy tájékozódjon, információt gyűjtsön, vagy minden információhoz hozzájuthatunk a honlapon. Nem kell a telefonon lógni percekig ahhoz, hogy megtudjunk valamit. „Az ön hívása fontos számunkra! Kérem tartsa, amíg a kezelőt kapcsoljuk!” Hányszor csapjuk le a telefont az 5. perc után vagy a türelmetlenek még hamarabb úgy, hogy nem tudta meg azt, amit akart. Többet ide biztos nem megyünk! Egy jól felépített weboldal mindenre választ ad.

7.

Online kirakat

Ha van fizikai üzlete és még ha nem is tervez webshopot üzemeltetni, akkor is érdemes egy weboldalon a termékeit megmutatni. Itt lehetősége lesz arra is, hogy a termékről információt adjon. Vannak, akik úgy vásárolnak, hogy előbb megnézik a neten, információt gyűjtenek, árat összehasonlítanak aztán végül elmennek a boltba, ott megszagolják, megfogdossák, beleülnek (nyilván terméktől függően)  és megveszik. Van, aki például az ár miatt képes az egész városon átutazni. Vagy már nagyon régen kereste ezt a terméket, de mivel nem esik neki útba, csak az interneten találhatta meg. Gondoljon a weboldalára online kirakatként!

webshop képe
fizikai könyvesbolt képe

8.

GYIK

Az a kollégája, aki a boltban fogadja a vásárlókat vagy a telefonokat kapkodja fel, elmondhatja, hogy nagyon sokan kérdezik ugyanazt. Ezeket a kérdéseket érdemes összegyűjteni és megválaszolni a weboldalon. A kérdésekre választ adó kolléga is hálás lesz, a vásárlókról nem is beszélve!   Ezek azok a kérdések amikre az ügyfelek és a potenciális ügyfelek szeretnék tudni a választ, mielőtt foglalkoznak a termékével vagy szolgáltatásával.  Irányítsa  őket  a GYIK (gyakran ismétlődő kérdések) oldalára és máris  eltávolított egy újabb akadályt az üzletkötés elől. Ezáltal időt és energiát is felszabadított a kérdésekre választ adó kollégának/kollégáknak. 

9.

Gyorsan változó információ

Néha az információ gyorsan változhat. Nem is kell nagyon magyarázni, hogy miért jobb az elektronikus tájékoztatás a nyomtatott formában történő tájékoztatásnál. Mire a nyomda kinyomja a változást és mire eljut a célközönséghez, lehet, hogy már nem is aktuális. A honlapján bármilyen hírt közzé tehet, olyan gyakran, amilyen gyakran csak szeretné. Bolt esetében az akciókon túl értesítheti a vevőit arról, hogy éppen milyen akciói vannak, mikor lesz szabadságon, vagy éppen munkatársat keres.

10.

Termék és szolgáltatás tesztelése

Mindannyian ismerjük egy új termék/szolgáltatás bevezetésének költségeit. Reklám, reklám, reklám, PR és reklám. Költséges. Miután már jelen van az interneten, tudja  mire számíthat azoktól, akik látják az oldalát. Ez a legkisebb költségű módszer egy piac elérésének, feltérképezésének. Azt is közölni fogják önnel, hogy mit gondolnak a termékéről gyorsabban, könnyebben és egyszerűbben, mint gondolná.  Egy weboldal áráért egy kristálygömböt is vett, amelybe belenézve látni fogja hova pozicionálja a termékeit, szolgáltatásit. Hát nem elképesztő?

Most csak 10 érvet emeltünk a számtalan sok érv mellett, ami a weboldal mellett szól. Azok a kisvállalkozások, akiknek már van weboldala, azoknak nem is kell a weboldal fontosságát bizonygatni. Ön se halogassa a döntést! Csináltasson weboldalt, csak profitálhat belőle!